16/7/15

La XE contesta-y a Andecha Astur que la sidre nun tien dengún preséu de mercáu específicu

L'ablucante rempuesta dexa en evidencia la política del Principáu d'Asturies nesta materia


 La rempuesta de la Xunión Europea a entrugues rializaes por Andecha Ástur al traviés de Josu Juaristi, el nuesu eurodiputáu de Los Pueblos Deciden, cola fin de determinar por qué la sidra nun cunta na XE coles mesmes midíes de promoción, sofitu y sovención coles que cunta'l vinu resultó especialmente sorpresiva: “ A la escontra del vinu, nun esiste dengún preséu de mercáu específicu pa la sidre na organización común de mercáu”. Según Andecha "esta rempuesta pon n'evidencia al “Principado”, dende cuya Conseyería d’Agroganadería vienen anunciándose dende va años distintes actuaciones na XE en defensa de la sidra asturiano, llegando inclusive a afirmase que se taba trabayando n’aniciar un lobby de la sidre a nivel européu".
Tamién dexa n'evidencia al conxuntu de los eurodiputaos “asturianos” cuyu interés pola nuesa bébora nacional queda n'entredichu dafechu.

 Sigún datos facilitaos na mesma rempuesta de la XE, "Asturies ye'l segundu productor européu, namás per baxo del Reinu Xuníu, lo que supón que daes les nueses dimensiones xeográfiques, demográfiques y económiques, la sidre como seutor produtivu tien una repercusión proporcionalmente munchísimo más alta qu'el de cualisquier otru país d'Europa, lo que debiera de vese reflexao na debida atención istitucional, en llugar de la desidia amosada pol Principado”.

 Llamentablemente la falta de sofitu a la sidre na XE non solo torga aportar a les aídes de les que gocia'l vinu, s"inón qu’al nun haber una normativa común sobro lo que ye la sidre, n’Asturies vémosmos obligaos a cumplir cola llexislación española, absolutamente restrictiva y desconoceora de lo que ye sidre, mentes que n'otros países europeos gocien de llexislaciones muncho más permisives y que compiten por nuesos mesmos mercaos. Por poner un exemplu recoyíu na mesma rempuesta de la XE, respeutu al conteníu de zusmiu de mazana hai Estaos qu'almiten como sidre bébores con un conteníu dende un 15% de zusmiu de mazana, comu ye'l casu de Reinu Xuníu, el principal productor, y que llóxicamente nun tien dengún interés en que s'harmonice la llexislación comunitaria, dao que esta indefinición beneficialos dafechu".

 Pero la rempuesta de la XE tamién apurre bones noticies de les que según pudiemos cosstatar, el seutor sidreru nun yera conocedor, y ye que la sidre ta incluyía nel anexu I del TFUE, y polo tanto va tener cabida na política d'información y promoción de los productos agrícoles que va ser aplicable de magar del 1 d'avientu de 2015, y que tien comu oxeto aidar a los profesionales del seutor a atopar nueos mercaos, consolidar los esistentes y promover la calidá de los productos agrícoles de la XE ente los consumidores n'Europa y en tol mundiu. Anguañu ta trabayándose nes normes de desendolcu d'esta nueva política y espérase teneles peracabaes na seronda d'esti añu.

 Por último Andecha Ástur facilitó toa esta información a los llagareros asturianos, amosándo-yos el so interés en caltener les oportunes entrevistes colos mesmos en visu a esclariar más si ye precisu esta rempuesta de la XE y ponelos al tantu de les prósimes iniciatives nes que yá tamos trabayando. Fonte: Asturnews

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.