22/11/12

Cursín d'asturianu en Villaviciosa


“Curso de Iniciación a la Lengua Asturiana (Cursín d’asturianu)".

Oferta formativa desde el Ateneo Obrero de Villaviciosa, el “Curso de Iniciación a la Lengua Asturiana. Horariu: Martes y Xueves de 19 a 20:30 hores El Ateneo, fiel al compromiso con la cultura y la lengua asturiana, quiere contribuir a potenciar estos valores con la puesta en marcha de este nuevo curso. La tradición asturianista del Ateneo se consolidó con la apuesta inequívoca y el tesón de algunos socios y directivos de esta Sociedad, como Mundo Collada o Lluis Portal, a los que queremos agradecer, junto a otras muchas personas, el esfuerzo y entusiasmo por mantener viva la llingua, trasladando a los asturianos/as la importancia de preservar y consolidar este precioso bien cultural que heredamos de nuestros antepasados, y que estamos obligados a proyectar hacia el futuro a través de los más jóvenes. Esta iniciativa cuenta con el respaldo del Gobierno del Principado de Asturias, a través de la Dirección General de Política Lingüística, cuya directora, Ana María Fueyo, nos animó a que pusiésemos en marcha actividades que apoyen y potencien la llingua, como la que hoy os presentamos.


El nuevo Curso de asturiano será gratuito, al estar respaldado por la Comarca de la Sidra, y será impartido por Pablo Suárez Fernández, técnicu responsable del serviciu de normalización llingüística de la Comarca de la Sidra.

Desde la Junta Directiva del Ateneo Obrero os animamos a participar en este nuevo curso, que esperamos sea el inicio y la consolidación de un programa de apoyo a la cultura asturiana desde este Ateneo.

Preinscripciones: ateneo.obrero.de.villaviciosa@gmail.com

La llingua asturiana cuenta yá con mil años d’historia y, a pesar que’l castellano, desde antiguo, arrequexó’l so papel históricu, cuenta n’actualidá con un cultivu nel planu cultural mui interesante que permanez desconocíu pa gran parte de la sociedá asturiana. La llingua, en cuantes que conforma una particular visión del mundu, ye parte fundamental de la identidá asturiana, y ta en manes de la sociedá asturiana el conocela, conservala y tresmitila pa les nueves xeneraciones nel futuru, pa garantizar la so supervivencia nun mundu globalizáu que tiende a la uniformización.

Esti cursu enseñarános a conocer y valorar l’asturianu que yá aprendimos en casa, a conocer les normes básiques d’escritura, y a meyorar el vocabulariu, la sintaxis y el conocimientu de les distintes variantes que s’atopen n’Asturies.

Como nun se pue separtar una llingua de la sociedá na qu’esta vive y de los productos culturales que d’ella se valen, fadráse tamién un repasu de les circunstancies históriques y sociales que vienen condicionando la esistencia de la llingua y daráse a conocer, a grandes rasgos, la bayura de la lliteratura asturiana clásica y contemporánea.

Los bloques temáticos que se van tratar, pues, nesti cursín, van ser los siguientes:

* Historia y socioloxía de la llingua asturiana

* Normes ortográfiques

* La llingua asturiana: léxicu, sintáxis y morfoloxía.

* Música, lliteratura y cine n’asturianu


Horariu:

Martes y Xueves de 19 a 20:30 hores

Fonte: Villaviciosa Hermosa

3 comentarios:

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.