31/1/12

IU pide al ministru d'Educación que se pronuncie sobre la demanda d'una especialidá docente de Llingua Asturiana

FAILO, LA PRIMER VEZ, N'ASTURIANU

El diputáu d'Izquierda Unida por Asturies nel Congresu, Gaspar Llamazares, presentó esti llunes cuatro preguntes a la Mesa de la Cámara, con cuenta de que'l ministru d'Educación, José Ignacio Wert, se pronuncie sobre la demanda "de prácticamente tola comunidá educativa" de qu'exista una especialidá docente de Llingua Asturiana. La primer vez na historia de la cámara, les interpelaciones redactáronse n'asturianu y en castellán.
Asina lo señala na segunda de los cuatro preguntes, na que se requier al Ministeriu sobre "la demanda de la especialidá docente d'asturianu pal profesoráu d'Educación Primaria y Secundaria de prácticamente tola comunidá educativa asturiana, del parlamentu asturianu, de la Xunta de Personal Docente Non Universitaria del Principáu, y hasta, del Conseyu Escolar del Estáu".
Llamazares tamién pregunta pol nivel de conocimientu que tien el Ministeriu d'Educación de la realidá educativa de la "Llingua Asturiana", asina como polo que "tien pensao faer, dende'l puntu de vista políticu y de regulación alministrativa, pa facer efectiva esta demanda".
A lo último, pregunta al Ministeriu si consideró les ventayes educatives, curriculares y de planificación que representa pa la educación n'Asturies la reconocencia "d'esta especialidá docente".
Antes, la pregunta del diputáu asturianu acompaña una estensa esposición, na qu'esplica que la llingua asturiana "ye un área d'enseñanza-deprendimientu curricular dafechu, contemplada na ordenación del sistema educativu n'Asturies, y que tien una implantación bien xeneralizada, pese al so calter voluntariu, nos centros públicos d'Educación Primaria y Secundaria.
Calca amás nel so "carácter regláu" nos estudios universitarios, col Minor nos graos de Filoloxía, la Mención nel Grau de Maestru en Primaria, y la Especialidá d'Asturianos nel Máster de Formación del Profesoráu de Secundaria.
Asina, señala los "graves problemes organizativos, económicos y funcionales pa la enseñanza del asturianu y una evidente desigualdá de tratu al so profesoráu que, por cuenta del so provisionalidá, nun pue exercer les sos funciones nes mesmes condiciones que'l restu de docentes d'otres especialidaes", precisamente pola ausencia de la especialidá.

4 comentarios:

  1. ¿Va sirvir pa daqué positivu? Habría que fomentar la especialidá ¿optativa? de Llingua y Cultura Asturianes dende edaes tempranas na enseñanza alcordada y na privada de manera obligatoria, como asocede na enseñanza pública dende va munchos años, pero en toes elles con muncho mayor rigor en profesoráu y en fondos.
    Estos dos últimes clases de centros nomaos paez que tienen bulda pa evitar l'enseñu del asturianu nes sos aules cola aquiescencia de les autoridaes educatives autonómiques.
    Daqué asemeyáu, anque últimamente daqué menos, asocede cola tema de la recolocación de los alumnos inmigrantes digamos "normales o corrientes" que van llegando a Asturies a lo llargo del cursu escolar y que casi siempre vana parar en tropiella a los colexos y escueles públiques y ¡güeyu! que nun toi falando de los inmigrantes de alta pudiente ya influyente, esto ye de la selección, qu'esos nunca tienen problemes de nengún tipu en nengún llau.
    El problema iguábase bien cola oficialidá y la reconocencia de la llingua pero mientres tantu podríase remediar bastante.

    ResponderEliminar
  2. I.Xunía tien munchu cuentu, como siempres... y dempués nada de nada, ya pasó n'Asturies durante munchos años con Tini y los sos secuaces y adláteres incluyíos falando unes coses y plaudiendo too seguío toes les ocurrencies escontra l'asturianu...

    ResponderEliminar
  3. Gasparín agora va ser el redentor irredentu y el salvador insalvable e insalvado, el mocín de la peli ¿y enantes?

    ResponderEliminar
  4. Ye que Gasparín ye'l meyor y el más gallaperu la quintana.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.