14/5/16

Asturies va participar con un stand propiu na Fira de les Llengües que se celebra en València


Asturies va participar con un stand propiu na Fira de les Llengües que se celebra en València
Fernando Padilla, direutor xeneral de Planificación Llingüística y Normalización, va acudir el sábadu al I Seminari de Direccions Generals de Política Lingüística, na que participen toles llingües oficiales del Estáu y l'aragonés. Asturies va llevar a València una muestra de la producción lliteraria y musical n'asturianu y gallego-asturiano.
Estes actividaes tán encuadraes na#PrimaveraEducativa qu'entama la Generalitat Valenciana y que ta dedicada al multillingüismu, cola Ferie de les Llengües como exe central. Amás de la direición xeneral de política llingüística d'Asturies van participar con stand les de Catalunya, Illes Balears, Euskadi y Galicia xunto con entidaes como l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, la Real Academia Española, l'Institut d'Estudis Catalans, Euskalitzaindia, l'Academia da Lingua Galega, servicios de normalización de delles universidaes y ayuntamientos, entidaes cíviques como Escola Valenciana, Plataforma per la Llengua, El Tempir d'Elx, Acció Cultural del País Valencià, Faga-Federación Autonómica de Asociaciones Gitanas de la CV y Fesord, o los consulaos d'Alemaña, Francia, Brasil, Ecuador y Costa de Marfil, ente otros munchos coleutivos.
Asturies, amás de presentar una esbilla de la producción lliteraria y musical en llingua asturiana, va mostrar les campañes de promoción y normalización que vien entamando, asina como la situación del asturianu y el gallego-asturianu nel sistema educativu, los medios de comunicación y la sociedá.
Llei estatal de llingües propies
Mañana, de 16 a 18 hores, na Sala Capitular del Centre del Carme va celebrase'l I Seminari de Direccions Generals de Política Lingüística, nel que va tomar parte Fernando Padilla xunto colos col restu de responsables de los servicios autonómicos de política llingüística de los territorios con llingua propia del Estáu. La presencia de la llingua asturiana, xunto cola aragonesa nesti conceyu, ye bien importante, al frayar la dinámica de trabayu en bloque de los idiomes oficiales a la hora de defender aspeutos comunes.
L'oxetivu principal del seminariu ye'l d'intercambiar puntos de vista y propuestes sobre diversidá llingüística y sobre el papel qu'ha d'asumir l'Estáu cola realidá multillingüe, cola propuesta d'impulsar ente toes estes alministraciones una llei estatal de llingües propies, esto ye, desendolcar un borrador de llei orgánica pa desplegar l'artículu 3 de la Constitución.
Fonte: Asturies.com

3 comentarios:

  1. Estaria bé que 40 anys després l'article 3 de la CE es desenvolupés i que Espanya accepti la diversitat lingüística i que finalment es converteixi en un estat pluricultural i plurinacional... però vosaltres intenteu fer lleis vostres per a la vostra cultura.

    Com deia Joan Fuster “tota política [cultural] que no fem nosaltres, serà feta contra nosaltres”.

    ResponderEliminar
  2. Ye verdá, David. La llibertá d'elección de la llingua pa falar y remanase ye lo ideal, sí señor. Par ello hai d'haber billingüismu o trillingüismu, y que la xente nel máximu usu de la so llibertá qu'escueya ensin imposiciones de nengún signu ¡alantre!

    ResponderEliminar
  3. Compte, Llibertá. Perquè hi hagi bilingüisme o trilingüisme (quina és la tercera llengua oficial?) tots els ciutadans, TOTS, han d'entendre i parlar totes les llengües. Per tant, llibertat d'ús vol dir obligació de saber.

    No imposar les dues llengües acaba en diglòssia, que és el que teniu a Asturies.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.