5/5/16

Iniciativa pol Asturianu demanda que'l 'Premio de Novela Café Gijón' permita la participación d'obres n'asturianu

Coincidiendo cola Selmana de les Lletres Asturianes, Iniciativa pol Asturianu demanda al Conceyu de Xixón una modificación de les bases del 'Premio de Novela Cafe Gijón' pa que permita la participación de trabayos en llingua asturiana. "Daría un importante prestixu a les obres lliteraries n'asturianu", afirma.
El Conceyu de Xixón garró nel 1989 el testigu de la organización d'esti premiu de novela creáu nel 1949 por iniciativa de Fernando Fernán Gómez col nome tertulia que se reunía na cafetería madrilana que llevaba'l topónimu castellanu de la ciudá asturiana. D'esta forma nun morría esti gallardón lliterariu al que nesti 2016 l'ayuntamientu dedica 20.000 euros.
Les bases del premiu espresen nel so puntu 1 que "podrán optar al 'Premio de Novela Café Gijón' las novelas inéditas escritas en  lengua castellana que no hayan sido premiadas anteriormente en ningún otro concurso", dalgo qu'Iniciativa pol Asturianu considera discriminatoriu. "Ye un drechu llingüísticu que la convocatoria seya también n’asturianu y coincidiendo cola Selmana de les Lletres Asturianes queremos pidir al Conceyu de Xixón que se faiga la modificación precisa nes bases pa que se cree una categoría pa obres n'asturianu o se permita la presentación d'obres nel idioma que les Ordenances d'Usu del Asturianu de Xixón recueyen como propiu".
Según la organización que trabaya pola normalización del idioma esta modificación sería a "costu cero, yá que nun supondría añadir un mayor presupuestu del yá aplicáu", y daría "un importante prestixu a les obres lliteraries n'asturianu yá que se convertiría nel premiu lliterariu al que pueden presentase obres nesti idioma con una mayor dotación". D'esta forma, el Conceyu de Xixón potenciaría "la creación lliteraria n'asturianu", amás de sofitar "el procesu de normalización social del idioma, acabando asina con esta discriminación que fai que dende va 27 años los autores nun puedan presentar obres n'asturianu".
Fonte: Asturies.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.