18/9/09

La comunidá húngara d'Eslovaquia manifestóse escontra la llei de llingües


La llexislación que restrinxe l'usu de les llingües minorizaes entró en vigor esti mes. Miles de persones amuesen el so refugu a la Llei de la Llingua Estatal, la cuala establez que l'eslovacu ye l'únicu idioma permitíu nos espacios públicos estatals como hospitales, escueles y oficines de l'alministración.
La polémica Llei de la Llingua Estatal d'Eslovaquia entró finalmente en vigor, pesia les protestes de la comunidá húngara y l'empeoramientu les rellaciones ente Bratislava y Budapest. Miles d'húngaros d'Eslovaquia en Dunaszerdahely, una ciudá de mayoría húngara al sur del país, mientres que dellos eurodiputaos manifestáronse delantre la embaxada eslovaca de Bruxelles, según informa’l sitiu d'EBLUL.
La llei regula l'usu y la presencia de la llingua eslovaca nes instituciones y nos espacios públicos, y los aspeutos más controvertíos son la obligación d'utilizar namái l'eslovacu nos hospitales, escueles y oficines de l'Estáu y l'amenaza de multar con 5.000€ a aquellos funcionarios que nun obedezan esta llei. El Gobiernu d'Eslovaquia afitó que la llei cumple colos estándares europeos, y el ministru de cultura asegurara que la llei nun penaliza l'usu de les llingües minorizaes, sinón que garantiza "el drechu d'algamar la información [d'oficines públiques] nel territoriu d'Eslovaquia na llingua estatal". Ente les instituciones internacionales, namái la OCDE se tien pronunciao sobre la cuestión, afitando que la llei "respeta los drechos de les minoríes", pero mencionó tamién "les ocupaciones y los riesgos" que comporta la so aplicación.

La comunidá húngara, que representa un 10% de la población d'Eslovaquia, ve na llexislación un intentu d'erradicar la so cultura. La manifestación d’esti mes foi convocada pola cimera fuercia política de la comunidá, el Partíu de la Coalición Húngara (SMK) y por diverses organizaciones non gubernamentales. La BBC cita les pallabres de Peter Pazmany, del SMK, que declarara que la llei "nun tien sentíu, namái crea tensión ente la xente qu’convivía pacíficamente". Unes selmanes enantes, el so partíu tenía espublizáu un documentu desplicando la so oposición a la llei, basándose en diversos tratatos y documentos internacionales, como la Carta Europea de les Llingües Rexonales o Minoritaries (CELRM) y l'informe de la Comisión Europea Escontra’l Racismu y la Intolerancia (ECRI) sobre Eslovaquia.

Tamién quexóse’l Gobiernu húngaru, el cualu tien visto empeorar les rellaciones con Eslovaquia dempués de que la s'impidiera la entrada del presidente d'Hungría a territoriu eslovacu, onde naguaba asistir a un homenaxe al rei Esteban I d'Hungría. Bratislava y Budapest, yá anunciaron la intención de xuntase ceo pa entamar a restablecer les bones rellaciones.

Imaxe: Húngaros n’Eslovaquia: en bermeyu, 50-100%, en mariellu, 10-50%, n’azul 0-10% (Wikipedia).

Fonte: Nationalia

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.