25/9/09

Irlanda del Norte nun fai los deberes europeos sobre llingües minorizaes


El Gobiernu d’Irlanda del Norte nun fai los deberes europeos sobre les llingües minorizaes.
Incumpliéronse los plazos nos cualos tenía que presentase un informe sobre la promoción de les llingües irlandesa y scots por parte de l’Alministración nor-irlandesa. El desendolcu del informe foi bloqueáu nel executivu demientres los caberos meses.

El Conseyu d’Europa regañara al Reinu Xuníu por tener presentao incompletu y fuera plazu l’informe triañal sobre la implementación de midíes de promoción de les sos llingües minorizaes. Y, a la vegada, el ministeriu d’asuntos esteriores británicu señalara como’l responsable direutu, al Gobiernu autónomu d’Irlanda del Norte. Los países que roblaron la Carta tán obligados a presentar, cada tres años, l’estáu de los compromisos algamaos nel marcu de la Carta Europea de les Llingües Rexonales o Minoritaries.

Nel casu del Reinu Xuníu, los responsables d’esti informe son los tres gobiernos que tienen competencies en materia llingüística: Escocia, Gales ya Irlanda del Norte. Pero si los dos primeros ficieron el trabayu y entregaron l’informe fai más d’un añu, n’Irlanda del Norte, que tenía que desplicar la situación del irlandés y del scots del Ulster, asina como les polítiques tomaes en rellación, el Gobiernu nun pudo finar el trabayu, del cualu yera responsable un grupu de funcionarios de dellos departamentos. Dempués d’un toque d’atención del Conseyu d’Europa que molestara al ministeriu d’asuntos esteriores, el Gobiernu d’Irlanda del Norte presentó un informe incompletu y fuera plazu, l’únicu país en facelo.

Fonte: Nationalia

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.