21/9/15

L'asturianu vive casos nuevos de discriminación

Na semeya, l'IES Emilio Alarcos

   L’IES Emilio Alarcos niega a un grupu d’alumnes d’ESO l’asignatura de Llingua Asturiana. Mentes, la Cooperativa El Nocéu viose obligada utilizar el castellanu en dellos trámites cola Tesorería Xeneral de la Seguridá Social.
   La indefensión llegal pola falta d'oficialidá que viven los y les falantes d’asturianu provoca dos casos nuevos de discriminación llingüística. Un grupu d’alumnes d’Educación Secundaria Obligatoria (ESO) del IES xixonés Emilio Alarcos principiaron el cursu ensin la posibilidá de dar l’asignatura de Llingua Asturiana. L’argumentu dau pola direición del centru ye la falta d’alumnos pa la creación d’un grupu, dalgo que nun se sostién tres la sentencia del Tribunal Superior de Xusticia d'Asturies qu’eliminaba los ratios, amás del mandatu espresu dau pola Conseyería d'Educación y Cultura pa esti cursu.
   La quexa d’una de les madres d’esti grupu d’alumnes llegó a Iniciativa pol Asturianu, qu’asesoró a esta muyer sobre la llexislación actual y la obligatoriedá que tien el centru de poner un maestru de Llingua Asturiana anque haya namái ún alumnu apuntáu. Tres comunicar al centru el so mal proceder, la direición del institutu camudó la versión y argumentó que la profesora de l’asignatura tien toles hores ocupaes y que la solución ye un cambiu d’escuela, coles molesties que supondría pa la escolina.
Iniciativa pol Asturianu entiende qu’esta ‘solución’ “buscaba a les clares que la neña y la madre desistieren de la petición de cursar Llingua Asturiana”, cuando lo normal sería “solicitar el profesoráu necesariu a la Conseyería d'Educación, si ye que les hores contrataes pa Llingua Asturiana nun son abondo”. “Revisando na información pública de la conseyería pue vese como la profesora de Llingua Asturiana del IES Emilio Alarcos trabaya namás a media xornada, colo que too sedría ampliar la xornada de la profesora o unviar otru docente. Sicasí, estes cuestiones alministratives son independientes de la situación de les alumnes que solicitaron cursar Llingua Asturiana, que nun son responsables d’esta situación sinón suxetos de drechu”, afirma la organización.
   “La Conseyería y l'IES Emilio Alarcos tienen que dar solución d'inmediatu a esta situación y a otres munchos que tán dándose de xuru per Asturies, pero que pola falta d'información de les families y l'alumnáu nunca lleguen a denunciase”, añaden dende Iniciativa pol Asturianu, qu’esta selmana va acompañar a la madre nos trámites de denuncia de la situación énte la direición del centru y la conseyería.
Necesidá de presentar los estatutos en castellanu             Otru casu de discriminación llingüística viviéronla los socios de la Cooperativa El Nocéu, dedicada a l’agricultura ecolóxica en Sariegu. Nel trámite de dase d’alta como trabayadores de la cooperativa énte la Tesorería Xeneral de la Seguridá Social, dependiente del Ministeriu de Trabayu y Seguridá Social, “atopámonos cola imposibilidá de facer cualesquier xestión cola almistración estatal na nuestra llingua propia, empleando na so argumentación l’artículu 4 del capítulu II de la Llei d’Usu y Promoción del Asturianu nel que se llimita l’usu d’esti idioma a l’alministración autonómica”.
   Nuna segunda instancia, una trabayadora refugó recurrir a los estatutos de la cooperativa pa resolver una cuestión llaboral por tar éstos redautaos n’asturianu, obligando a los socios a tornalos al castellanu. “Ye por esto que demandamos que se revierta esta situación de discriminación continua. Les persones qu’optamos por usar el nuestru idioma a la hora d’espresanos, de forma oral o escrita, nun podemos siguir marxinaes d’esta forma tan inxusta. Queremos dexar de ser persones de Segunda a los güeyos de los poderes que siguen reprimiéndonos una y otra vez, cuando lo únicu que pidimos ye que se respeten los nuestros derechos básicos, la llibertá de poder espresanos na nuestra llingua”, apuntaron nuna nota nel qu’afirmen “que l’únicu marcu que puede garantizar los derechos llingüísticos básicos de les persones asturfalantes ye la oficialidá del asturianu”.
   La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA), tres conocer la situación, amosó la so solidaridá con El Nocéu y ufierto-yos “tol nuestru apoyu pa iguar esta situación. Del mesmu xeitu, aprovechamos pa reclamar una vez más la oficialidá, como única manera d'asegurar un mínimu respetu a los derechos de les persones falantes d'asturianu”. Los socios de la cooperativa tamién recibieron el sofitu d’Iniciativa pol Asturianu, que recordó qu’esta discriminación ye “frutu de la falta d’oficialidá pero tamién de la falta de sensibilidá de les alministraciones”.                                                                                   Fonte: asturies.com

7 comentarios:

  1. Siguimos na mesma escontra los mesmos enemeigos de siempres: "sostenela y non enmendala".

    ResponderEliminar
  2. Nun dexarán de discriminanos magar algamemos la oficialidá.

    ResponderEliminar
  3. Antón, cola oficialidá amenorgaríen abondo los casos de discriminación llingüística.

    ResponderEliminar
  4. Cuando la vote'l Parllamentu d'Asturies.

    ResponderEliminar
  5. Entós ponte cómodu, Robertín.

    ResponderEliminar
  6. La oficialidá aportará, de xuru, collacios de la llingua.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.