23/9/15

La convocatoria d’ayudes a la edición pieslla la puerta a nuevos autores y editoriales


  Esti miércoles espublízase nel BOPA la resolución de 10 de septiembre del 2015 pola que la Conseyería d’educación y Cultura aprueba la convocatoria de subvenciones en réxime de concurrencia competitiva pa la promoción del llibru n’asturianu y en gallego- asturianu, con novedades y un montu total de 90ooo euros, un 10,41% más que nel 2014,
  Les bases dexen bien a les clares que namái les editoriales qu’espublizaren nos caberos 5 años más de 3 proyectos editoriales tienen dalguna posibilidá d’algamar ayudes. Y nel casu de los autores, sólo los que tengán 5 o más llibros, van cuntar con dalguna posibilidá d’algamar ayudes. Esto quier dicir que nestos momentos, la Conseyería fai apueste pol caltener la producción de los autores más veteranos y pernomaos qu’apostar pol contenía y calidá de les nueves aportaciones lliteraries, puesto que tolos proyectos d’obres originales n’asturianu, van tener el máximu de puntuación, seyan del xéneru que seyan y tengan la calidá lliteraria que tengan.
  La convocatoria autoriza un gastu destináu a esta convocatoria, por importe de 90.000 euros,con cargu a l’aplicación presupuestaria 14.04.422r.472.018, de los Presupuestos xenerales del Principáu d’asturies pal exerciciu 2015, lo que ta un 10% perembaxo de los 100.000 que se presupuestaron en 2013.
  Esta convocatoria pública de subvenciones va desenvolvese teniendo como oxetu la concesión de subvenciones, en réxime de concurrencia competitiva, pa la promoción del llibru n’asturianu y en gallego-asturianu pente medies d’ayudes económiques a empreses editoriales pa la edición de llibros orixinales o traducíos d’otres llingües (con una tirada de 500 exemplares; y con una estensión que nun seya inferior a 50 páxines, nun siendo en llibros infantiles y xuveniles) y que pol so interés y calidá ayuden a la normalización social de la llingua y al arriquecimientu de la nuestra cultura, faciendo posible la constitución d’un fondu bibliográficu en llingua asturiana o gallego-asturianu. Nes obres traducíes, l’ayuda va ser tamién pa los gastos derivaos de la traducción.
  Ensin perxuiciu de la posible presentación de dellos proyectos por cada solicitante, en nengún casu l’importe de l’ayuda concedida a cada persona, entidá o empresa beneficiaria va poder superar la cantidá máxima de 25.000 €. Nesi casu, y cola mira de nun pasar d’esa cantidá, van entendese desestimaos automáticamente los proyectos presentaos por una mesma entidá solicitante que sacaren peor puntuación en comparanza colos sos proyectos meyor puntuaos.
Pero lo más significativo de la convocatoria ye que paecen afitase les torgues a l’apaición de nuevos autores y nueves editoriales ente los que puen algamar ayudes. De mano, la llende económica ye como dicíemos enrriba de 25 mil euros por editorial solicitante, lo que dexa la posibilidá de repartir namái qu’ente cuatro editoriales tol presupuestu.
Y d’otru lláu, les bases dexen bien a les clares que namái les editoriales qu’espublizaren nos caberos 5 años más de 3 proyectos editoriales tienen dalguna posibilidá d’algamar ayudes. Y nel casu de los autores, sólo los que tengán 5 o más llibros, van cuntar con dalguna posibilidá d’algamar ayudes.
  Concretamente va puntuase la trayectoria de la empresa editorial, o de profesionales d’ella que s’encarguen del proyectu, n’actividaes d’edición de llibros hasta un máximu de 10 puntos, señalándose:
 Trayectoria mui consolidada, cola xestión y edición de más de diez proyectos editoriales nos cinco años anteriores a la convocatoria: 10 puntos.
 Trayectoria bien consolidada, cola xestión y edición d’ente seis a diez proyectos editoriales nos cinco años anteriores a la convocatoria: 7 puntos.
 Trayectoria abondo consolidada, cola xestión y edición d’ente trés a cinco proyectos editoriales nos cinco años anteriores a la convocatoria: 5 puntos.
 Trayectoria non consolidada: 1 puntu.
Y no que cinca a la trayectoria del autor o de la autora y/o traductor o traductora n’ámbitu de la lliteratura n’asturianu o gallego-asturiano hasta un máximu de 15 puntos, indicándose:
 Autor/a o traductor/a con más de cinco llibros espublizaos y que fore ganador/a de dalgún de los premios lliterarios n’asturianu o gallego-asturianu que convoca’l Gobiernu del Principáu d’asturies: 15 puntos.
 Autor/a o traductor/a con más de cinco llibros espublizaos y que fore ganador/a de dalgún de los pre- mios lliterarios n’asturianu o en gallego-asturianu que convoquen entidaes locales o entidaes ensin ánimu d’arrequecimientu radicaes nel Principáu d’asturies: 10 puntos.
 Autor/a o traductor/a con cinco o más llibros espublizaos: 8 puntos.
 Autor/a o traductor/a con menos de cinco llibros espublizaos: 5 puntos.
 Autor/a o traductor/a ensin llibros espublizaos, pero con contribuciones en revistes lliteraries: 3 puntos.
 Autor/a o traductor/a ensin obra conocida: 1 puntu.                          Fonte: asturnews.com

1 comentario:

  1. Más represión al esporpolle de la llingua asturiana dende un gobiernu del PSOE sofitáu por IX (los que defendíen la oficialidá na campaña eleutoral).

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.