27/9/15

Esposición Chocolate y publicidá n'Asturies nel Muséu del Pueblu d'Asturies

Esposición nel Muséu del Pueblu d'Asturies hasta'l 31 de marzu de 2016

   La fabricación de chocolate n'Asturies remontar al sieglu XVII. Ente 1860 y 1960 esistieron n'Asturies más 300 fábriques de chocolate, y ente 1925 y 1945 foi la cuarta productora d'esti alimentu n'España, detrás de les provincies de Barcelona, Valencia y Madrid. Les fábriques taben partíes por casi tolos conceyos d'Asturies: les ciudaes de Xixón, Uviéu y Avilés, la mayor parte de les villes y numberosos pueblos.

   Hasta mediaos del sieglu XIX, el chocolate ellaborábase artesanalmente con metates o molinos de mano, y a partir de 1853 empieza a fabricase con máquines movíes a vapor. Ye col so industrialización cuando'l chocolate empieza a xenerar una abondosa publicidá con impresos comerciales, envoltorios, cartelos, álbumes y cromos, según oxetos no que s'anunciaben les distintes marques. Esta industria aguiyó'l diseñu y les artes gráfiques n'Asturies. Fueron bien famosos los álbumes de la marca “La Cibeles” (Uviéu y Siero) realizaos por “Alfonso”, Alfonso Iglesias de Vivigo (Navia, 1910-Uviéu, 1988), según los de “La Primitiva Indiana”, “La Herminia”, "Kike" y "Aguirre", de Xixón, y"Agustina", d'Uxo (Mieres).

   La esposición amuesa un conxuntu representativu de toos estos materiales sol títulu de “Chocolate y publicidá n'Asturies”.

   El catálogu de la esposición complementar con un interesante monografía sobre les fábriques de chocolate n'Asturies, trabayu realizáu pola investigadora Claudia Prieto Rodríguez, con un aproximamientu históricu, a manera de presentación, de José Ramón Fernández-Tresguerres. Fonte: http://museos.gijon.es/Muséu del Pueblu d'Asturies

1 comentario:

  1. N'Asturies llegó a haber en funcionamientu 147 fábriques de chocolate, siempres foi una tierra bien chicolatera.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.