16/9/15

Alonso anuncia'l desendolcu de “una planificación llingüística realista y mui moderada” como ún de los sos oxetivos


Va tar orientada a “la dignificación de la llingua y cultura asturiana y del gallego-asturiano o a nosa fala”. El conseyeru d’Educación y Cultura inauguró’l cursu d’ESO y Bachilleratu nel IES Marqués de Casariego de Tapia.
Genaro Alonso destacó l’arranque “con normalidá” de les clases n’Asturies pese a la implantanción de la Llei Orgánica de Meyora de la Calidá Educativa (LOMCE) nel país en toda Primaria y en primeru y terceru de la ESO, y primeru de Bachilleratu. Tamién esplicó que la escoyeta del centru tapiego pa la inauguración del cursu debióse pol 150 aniversariu de la so inauguración y por tratase d’una zona “llingüísticamente significativa”, nun nidiu mensaxe d’apoyu al eonaviego.
“Ente los oxetivos d’esta nueva Conseyería d’Eduación y Cultura ta tamién el puxu decidíu d’una planificación llignüística realista y mui moderada alcordies col marcu llegal vixente, y sobre manera orientada a la necesidá de difusión, promoción y dignificación de la llingua y cultura asturiana y del gallego-asturina o a nosa fala”, señaló na so intervención –en castellanu– Alonso, pa depués apuntar que “güei podemos afirmar que superaos prexuicios que dende posiciones supuestamente llingüístiques negaben a la llingua asturiana derechos básicos de normalización, normativización y difusión, la normalización social de la llingua pue discurrir entós per caminos asosegaos, alcordies con una sociedá moderna, democrática y culta que tien la fortuna de contar ente’l so patrimoniu cultural con llingües milenaries; con una manera propia y distintiva de codificar el pensamientu, la realidá o la ficción”.
El conseyeru tamién faló de posibles futures convocatories d’oposiciones, afirmando que la cifra de 400 places que comentara nos díes previos ye una estimación y que dependerá de los presupuestos. “Agora que s’anicia’l trámite de los presupuestos obviamente decidirémoslo” teniendo en cuenta “les especialidaes que más lo requieran, aquelles que más tiempu lleven ensin convocar oposiciones”, esclarió.
Fonte: Asturies.com

7 comentarios:

  1. Planificación llingüística mui moderada nun concasa cola oficialidá.

    ResponderEliminar
  2. Les intenciones paecen perbones pero l'atemperamientu bien lentu y necesítase celeridá pol gran tiempu perdío n'estos caberos años.

    ResponderEliminar
  3. Vese un cambéu d'actitú y d'idees respecto al asturianu y más coses comparando a Genaro Alonso cola anterior conseyera d'educación que nefasta na mayor parte de los sos llamentables y murnies actuaciones.

    ResponderEliminar
  4. Y de la oficialidá nun se se sabe nada.

    ResponderEliminar
  5. La oficialidá difuminóse na ñube...

    ResponderEliminar
  6. Alonso = Fernández = cuentu.

    ResponderEliminar
  7. Pa Llucía: nesti casu concretu querer nun ye poder.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.