15/10/14

Friedrich Nietzsche, el nihilismu fecho carne

Esti miércoles cúmplense 170 años del nacimiento de Friedrich Nietzsche
   Esti miércoles cúmplense 170 años del nacimientu de Friedrich Nietzsche, ún de los pensadores más almiraos y odiaos de la historia de la filosofía contemporánea, asina como ún de los mayores esponentes del nihilismu.

   La so influyencia dexóse notar nes xeneraciones posteriores de filósofos pero, lloñe de centrase nesti ámbitu, caló en disciplines tan desemeyaes como la poesía, el teatru, la socioloxía, la política y hasta la teoloxía.

   A pesar de que tamién dedicó la so vida a la poesía, la música y la filoloxía, Friedrich Wilhelm Nietzsche, que nació'l 15 d'ochobre de 1844 en Röcken, Prusia, siempre va tar recordáu pola so aportación nel campu de la filosofía, na que criticó enforma la relixón y la cultura.

   Marcáu siempre pola so delicada salú, incluyendo interminables xaqueques y una visión llendada, Nietzsche creció baxo la influencia relixosa del so padre y el so güelu, que yeren pastores protestantes. Coles mesmes, dende pequeñu mostró una especial sensibilidá hacia les lletres y la música que marcaríen les sos futures obres.

GUERRA Y MÚSICA  

   Nietzsche estudió teoloxía y filoloxía clásica na Universidá de Bonn, dexando la primera pa centrase na segunda, que continuó estudiando na Universidá de Leipzig. Les sos habilidaes nesti campu yeren tan destacaes qu'accedió a profesor de filoloxía griega na Universidá de Basilea con namás 24 años.

     Namás dos años antes de llograr esta cátedra, en 1867, Friedrich empezó'l serviciu militar voluntario cola división d'artillería prusiana de Naumburgo. Un añu dempués, un accidente a caballu separtólu del serviciu.

    Pero la guerra volvería a la so vida en 1870. Nietzsche llogró un permisu pa sirvir nel bandu prusianu mientres la guerra franco-prusiana como médicu camilleru. Esta esperiencia marcaríalu pa siempre, dao que contraxo difteria, sífilis y disentería lo que, sumao a la so yá de por sí mala salú, provocó un definitivu deterioru de la so calidá de vida.

    Mientres esta época conoció a Richard Wagner, personaxe clave na so vida tanto personal como profesional. Ello ye que les sos primeres obres filosófiques tán claramente influyíes pola música, como 'L'orixe de la traxedia a partir del espíritu de la música'.

    Esta obra xeneró tou tipu de crítiques contra la figura de Nietzsche dende'l mundu de los pensadores, momentu nel que Wagner salió na so defensa. Esta campaña de desprestixu nun fizo más que favorecer el so aisllamientu de la comunidá filosófica y elevar la so aurea de filósofu incomprendíu.

   Ente 1873 y 1876 publicó cuatro ensayos: 'David Strauss: El confesor y l'escritor', 'Sobre l'usu y l'abusu vital de la Historia', 'Schopenhauer como educador', y 'Richard Wagner en Bayreuth', nos que criticaba la cultura alemana de la época.

   La so rotura con Wagner vino provocada tres la publicación de 'Humanu, demasiao humanu', obra na que Nietzsche allóñase cada vez más de la filosofía pesimista del músicu, esplorando dende la metafísica a la moralidá, pasando pela relixón y el sexu.

NIHILISMU Y ENFERMEDÁ

     La salú de Nietzsche empieza a deteriorase enforma, lo que-y obliga a dexar la so cátedra en Basilea y a viaxar en busca de climes más favorables colos sos problemes físicos.

    En 1882 publicó 'La gaya ciencia' y conoció a Lou Andreas Salomé, una escritora rusa, cola que caltuvo un romance que nun llegó a durar nin un añu poles interferencies de la hermana del autor, Elisabeth, cola que siempre caltuvo una tirante rellación.
  
    Nesta época surdió una de les sos obres más reconocíes a día de güei, 'Así habló Zaratustra' (1883), de la que namás editó 40 copies.  Nella, Nietzsche céntrase na muerte de Dios, la idea del superhome, la voluntá de poder y la eterna torna de la vida.
   Nun tuvo bonos recibimientos na so época y alloñó-y tovía más nel ámbitu universitariu alemán, onde nunca la pudo esponer.

      La so salú, que nun meyoró en nengún momentu, sufrió un nuevu revés el 3 de xineru de 1889 por cuenta d'un colapsu mental tres el que lu ingresaron nun centru siquiátricu, por cuenta de los signos de llocura y megalomanía qu'acusaba. Un añu dempués, la so madre sácalu de la clínica y llévalu a la so casa de Naumburgu.

     Hasta esti colapsu, Nietzsche escribiera testos tan revesosos pa la época como 'El Anticristo', 'Ecce Homo', 'Nietzsche contra Wagner' o 'El ocaso de los ídolos'. Por cuenta de la enayenadura mental del autor, los  sos amigos Franz Overbeck y Peter Gast tomen el control de la so obra y fueron publicando estos escritos, non ensin reserves por cuenta de la crudeza del so conteníu.

      Dempués de la muerte de la so madre, la so hermana Elisabeth empezó a cuidalu, de la que tomaba'l control de la publicación y los derechos de la obra de Nietzsche. N'agostu de 1900, contrái neumonía, enfermedá que lu lleva a la muerte un 25 d'agostu

      La so muerte nun supunxo'l final de la so influencia na filosofía, dao que los sos pensamientos llegaron hasta los nuesos díes nes numberoses reediciones de los sos escritos, que siguen xenerando polémica, almiración y odiu a partes iguales.                                                       Fonte: europapress.es

1 comentario:

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.