21/7/14

ELEN tresllada al Altu Comisionáu de los Drechos Humanos de la ONX la situación de la llingua asturiana

   La organización internacional ELEN ta acabante de presentar al Altu Comisionáu de los Derechos Humanos de la ONX un informe colos casos principales de discriminación llingüística n'Europa. Ente ellos apaez la situación de la llingua asturiana.
   Iniciativa pol Asturianu, al traviés de la la vocalía de Rellaciones Internacionales, dirixida por Xosé B. Álvarez, collaboró na redaición del documentu treslladando les violaciones de los derechos humanos llingüísticos que viven los asturfalantes. Asina, recueye los casos principales de discriminación y esplica l’estatus llegal del idioma, “que nun tien reconocida la oficialidá magar les recomendaciones feches dente instituciones europees ya internacionales”. A nivel estatal, amás del asturianu, tamién se recueyen situaciones que viven otres llingües gracies a la collaboración de los coleutivos Acció Cultural del País Valencià, Plataforma per la Llengua, Societat Catalana de Sociolingüística, Kontseilua, A Mesa pola Normalización Lingüística, Escola Valenciana y el Consello d'a Fabla Aragonesa.
   European Language Equality Network (ELEN) va defender l’informe nel mes de febreru en Xinebra como parte de la revisión periódica que la Oficina del Altu Comisionáu de los Drechos Humanos de la Organización de les Naciones Xuníes fai sobre'l grau de respetu a los drechos humanos nos países miembros de la ONX. Fonte: Asturies.com

4 comentarios:

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.