6/7/12

Dixebra reclama la oficialidá del asturianu al recibir dos premios




El grupu Dixebra, qu’anguaño cumple venticinco años d’actividá ininterumpida, recibía esta selmana dos gallardones por cuenta de la so llarga trayectoria. El primeru recoyíalu’l llunes pasáu en Piedrasblancas, capital del conceyu de Castrillón, onde la Banda de Gaites L’Alborecer facía entrega del so máximu gallardón a la formación decana del rock asturianu. La Gaita d’Oru recibíenla nel marcu del Día de Castrillón nes fiestes llocales, de manes de l’alcaldesa, Ángela Vallina, pola so xera en defensa de la llingua asturiana y la incorporación de la música asturiana a contestos sonoros contemporáneos.

El segundu reconocimientu llegó-yos en casa, asina na novena edición de los premios qu’añalmente concede’l periódicu La Voz de Avilés, foron merecedores del gallardón nel apartáu d’Acción Cultural. Na gala d’entrega, que se facía esti xueves, y a la qu’asistíen bien de representantes políticos del país, ente ellos tolos alcaldes d’Avilés y comarca, diputaos na Xunta Xeneral (como Ignacio Prendes d’UpyD o Jesús Gutiérrez del PSOE –amás de secretariu xeneral de la FSA-), senadores (como l’expresidente asturianu Álvarez Areces), conseyeros (Presidencia y Educación y Cultura) y otros cargos de l’alministración, Dixebra fizo alcordanza de tolos músicos que trabayen cola llingua asturiana como ferramienta de creación, pidió “dende la humildá, pero tamién dende la convicción nes nuestres razones, que los representantes políticos asuman con naturalidá, respetu y llibertá’l fechu llinguísticu asturianu”, desixeron que s’acabe col “apartheid llingüísticu que sufre esti país llamáu Asturies” y acabaron la so intervención comentando que’l “meyor premiu que nos pueden dar a la xente que trabayamos, nos comunicamos o creamos na llingua asturiana ye’l de la so oficialidá”.

Otra manera, Dixebra sigue cola so xira braniega, que los va llevar a tocar nes próximes selmanes en llugares como Candás, Carabanzo o Avilés, amás de delles cites fuera del país. A la vuelta del branu van enzarrase nel llocal d’ensayu pa preparar los temes que van formar parte del so discu nuevu, pal que baraxen la so salida a la cai nos primeros meses del añu qu’entra.

Fonte: Asturnews



4 comentarios:

  1. ¡¡¡ OFICIALIDÁ DARRÉU |||

    ResponderEliminar
  2. Molt bé Dixebra.

    Però o feu un plantejament estratègic per a aconseguir l'oficialitat a, per exemple, deu anys vista o no aconseguireu res.

    Amb declaracions, proclames i alguna empresa o algun concello que s'apunta a fer coses en asturià no aneu enlloc.

    Repeteixo, planificació estratègica a un termini de 10 anys i punts clau tàctics cada 2 anys que mantinguin la tensió al carrer.

    O això o el diluvi.

    ResponderEliminar
  3. Ye una acertada reflexión a tomar encuenta, pero yá, ensin demoranza.

    ResponderEliminar
  4. ye conceyu y non concello.... qué manía de tiralo too pa Galicia(en detrimentu d'Asturies) teneís los catalanes joder cuando se trata de dalgo que nun sabeís y énte la duda too ye gallego hostia.¡¡Putos ignorantes!!
    conceyu, conceyos,...
    Yá-yos val a l'alcaldesa de Castrillón que tien tola toponimia ensin oficializar. Ye un conceyu que tien oficializada va años la toponimia tradicional y hai que ver como la tien: Piedras Blancas, San Martin de Laspra,Arnao,Pillarno,...
    Por nun dicir nada del Serviciu de Normalización Llingüística que lu tien peslláu(http://www.asturnews.com/index2008.php?idn=12302).
    Hai que ver la poca vergoña y la hipocresía del diputáu d'UPyD, del cometortielles Tini y los de la FSA presentes que per un llay y pa salir na semeya da un premiu Acción Cultural y pel otru llau reprimen y prohiben la nuesa llingua.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.