2/12/16

Ex libris, Medio sol amarillo

DALGO MÁS QU’UNA GUERRA
Chimamanda Ngozi
 Vicente García Oliva, 1 avientu 2016
   Chimamanda Ngozi ye una escritoria ñacía en Abba, Enugu, n’actual Nixeria anque bien ceo se treslladó a los Estaos Xuníos con una beca, pa estudiar ciencies polítiques y comunicación. Ésta ye la so segunda novela y la primera que yo lleí de l’autora y prometo que nun será la última. Porque Medio sol amarillo ye una guapísima ya interesantísima novela que te garra dende l’aniciu tirando de ti hasta un final que va a coincidir col final de la guerra. Una guerra -la entamada ente Nixeria y Biafra- con cientos de miles de muertos y qu’atropó l’atención del mundu enteru allá pelos años finales de los sesenta. Yo recuerdo siendo chaval aquelles semeyes de los neños biafreños coles barriguines inflaes de la fame y la malnutrición que fueron referente pal tema de les grandes hambrunes d’África: “Paez un biafreñu”, dicíase cuando un neñu taba mui flacu.

  El mediu sol mariellu fai referencia a la bandera de Biafra, que tien esi símbolu, y la historia, anque la cunta un narrador en tercer persona, va siguiendo los pasos d’un mozu (Ugwu) qu’entra al serviciu d’un profesor de la Universidá Nsukka (Odenigbo) y de la so guapa esposa (Olanna). La novela desplica les razones de la guerra y el porqué los Igbos quieren independizase del restu de Nixeria y crear el nuevu estáu de Biafra. Y tamién sigui, en dalguna parte, el desendolcu de los combates, pero podría dicise qu’esi ye’l marcu onde asoceden los acontecimientos. Lo que daveres se cunta ye más social y más familiar: cómo ye la vida normal d’aquella xente, los sos temores y creyencies. La so cultura animista. Pero ello dende’l puntu de vista d’una familia intelectual, de clas media-alta, que viaxa al estranxeru y vive averada a la Universidá, y qu’organiza velades poétiques y tertulies polítiques nuna casa confortable. Pasu ente pasu vamos viendo cómo les circunstancies principien a cambiar, y a ónde los conduz esi intentu desesperáu de crear un estáu nuevu (el sol qu’amanez) onde los Igbos seyan respetaos y non perseguíos, y onde les llácares del colonialismu y l’ambición de les grandes potencies nun los algamen.
  La prosa de Chimamanda ye guapísima, tienra y efeutiva, dacuando demoledora. Y el trazu de los personaxes perfeutu. Ún, fina la llectura conociéndolos a toos y sabiendo lo que piensen y cómo van reaicionar en cada casu. Y cómo non enamorase de Kainene, la hermana ximielga d’Olanna y personaxe decisivu na novela. En fin, a  los qu’avezais a lleer esti blogue, vos recomiendo la llectura de Medio sol amarillo cola seguranza de que vais a esfrutar grandemente. Pese a lo terrible que foi aquella guerra.

. Autora:    Chimamanda Ngozi
. Títulu:     Medio sol amarillo     
. Editorial: Literatura Random House
. Torna:     Laura Rins Calahorra
. Añu:        2006                                                               Fonte: trabayudecampu.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.