30/12/16

Los alumnos gallegos son los que más llibros tienen en casa y los canarios, los que menos

L'Informe TRIA 2015

   Los alumnos gallegos de 15 años son los que más llibros tienen en casa, porque’l 33% afirma que cunta con más de 200 exemplares, siguíos de los vascos (31%), aragoneses y madrilanos (30%), toos ellos percima de la media española (24%), de la OCDE y l’UE (dambes del 22%). D’otra manera, namái’l 12% de los estudiantes canarios disponen d’esti númberu de llibros nel so llar.
  Asina lo indica l’últimu informe del Programa d’Evaluación Internacional d’Alumnos de la OCDE (TRÍA 2015), presentáu apocayá, que dende l’añu 2000 tien en cuenta la variable del númberu de llibros en casa y rellacionar coles resultancies nes pruebes de Matemátiques, Llectura y Ciencies.
  Esta ye la primer edición del informe internacional na que participen toles comunidaes autónomes, de manera que puede establecese tamién una comparanza nesti ámbitu. “El númberu de llibros nel llar ye un bon predictor del rendimientu nos trés árees evaluaes, anque non puede establecese una relación causal directa”, señalen el autores del documentu de la OCDE.
  Apunten que los alumnos con un númberu de llibros igual o inferior a 10 llogren una media de 420 puntos en Ciencies, que los asitia nel estremu inferior del nivel 2 de rendimientu (baxu). Sicasí, si’l númberu de llibros de los que dispon l’alumnu supera los 200, la so puntuación media aumenta hasta los 542 puntos, una diferencia de 122 puntos.
  Na media de la OCDE esta distancia de rendimientu ente l’alumnáu con más de 200 exemplares en casa y el que cunta con diez llibros a lo más ye menor que n’España y asítiase nos 115 puntos. Los porcentaxes por comunidaes autónomes reflexen que tres Canaries, ye Andalucía ye l’autonomía con menos proporción d’estudiantes con más de 200 llibros en casa (16%), siguida de Murcia (17%), Baleares (19%). Cerca de la media internacional de 22% asítiense Estremadura (20%), Castiella-La Mancha (21%) y La Rioxa (22%).
  Na media española (24%) atópense y Cataluña, Cantabria; daqué percima, la Comunidad Valenciana (25%) y Asturies (26%); y a más distancia, Navarra (29%), Aragón y Madrid (30%), País Vascu (31%) y Galicia (33%).                                            Fonte: asturnews.com

1 comentario:

  1. Perinteresante y reveladora aportación del últimu informe del Programa d’Evaluación Internacional d’Alumnos de la OCDE (TRÍA 2015)sobre los datos d'alumnos llectores por Comunidaes. Abre los ojos a cualquier observador interesado y que complementa al Informe PISA.

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