8/3/15

Izquierda Xunida considera que la oficialidá ye la “alternativa única pa la proteición y promoción efeutiva” de la llingua asturiana


Gaspar Llamazares, candidatu d’Izquierda Xunida (IX) a la presidencia del país, aconceyó na mañana d’esti miércoles con representantes de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA). Pa la coalición, la oficialidá ye la “alternativa única pa la proteición y promoción efeutiva” del asturianu.
La diputada Emilia Vázquez acompañó a Llamazares nesti conceyu nel que’l coleutivu cívicu tuvo representáu pol voceru nacional Carlos Pulgar y Xulio Casado. Tres la mesma, IX aseguró que “apoyará la cooficialidá del asturianu na reforma próxima del Estatutu d’Autonomía” al entender que “la figura actual de ‘proteición’ amosó, de forma nidia, el so fracasu como vía pa garantizar la pervivencia de la llingua vernácula”. N’opinión del candidatu de la coalición, el marcu xurídicu actual nun valió pa protexer los derechos de los falantes n’Asturies del asturianu. “La proteición del asturianu convirtióse nuna desproteición” apuntó, pa depués asegurar que cualquier reforma del estatutu que se ponga en marcha “deberá protexer los derechos individuales y coleutivos, y dientro d’ellos, los de los falantes d’asturianu”.
Amás de la declaración d’oficialidá, Llamazares señaló la necesidá de “garantizar la normalización al traviés d’una llei de desarrollu del estatutu en rellación al asturianu” que tuviere como exes “la educación, la función pública y los medios de comunicación”. “Ési ye’l nuesu oxetivu y va formar parte del nuesu programa eleutoral”, afirmó. Por último, el candidatu recordó que la falta d’oficialidá ye causa de los agravios que se viven toles llexislatures en rellación al idioma en delles cuestiones, como “el que tuviemos recién col Ministeriu d’Educación” al respeuto de la especialidá docente de Llingua Asturiana y Gallego-asturiano.
Ronda de contautos de la XDLA
L’alcuentru con IX ye’l primeru que se fai públicu de los que ta celebrando la  XDLA de manera privada coles formaciones polítiques de cara a les eleiciones nacionales y municipales del 24 de mayu, según adelantó Pulgar. “La intención ye aconceyar con toos, tanto colos qu’en principio pueden parecer más favorables como colos que pueden paecer menos, porque tenemos que facer el llabor didáuticu d’esplicar a tolos representantes políticos qu’esto ye una cuestión de derechos que debería ser asumíu por toles fuercies polítiques d’Asturies ensin mayor problema”, aseguró’l voceru nacional.
Nel restu d’intervenciones, Vázquez destacó que “la xente asturiano defende l’asturianu; hai cada vez un mayor afeutu pola nuesa llingua y cultura”, dalgo que ve nel so día a día como profesional del enseñu, y añadió que lo que nun quier la ciudadanía “ye que sía oxetu d’enfrentamientu”. Pela so parte, Casado apuntó que la filosofía de la XDLA “ye defender l’asturianu como un patrimoniu del pueblu asturianu, ensin banderes polítiques y partidistes”, y recordó “que los derechos son universales y deben ser reconocíos”.
Na semeya, Vázquez, Llamazares, Casado y Pulgar.
Fonte. Asturies.com

7 comentarios:

  1. A la fin ye IXunbía quien va traenos la oficialidá? y dempués de tantos años nel gobiernu asturianu ¿qué tanto facer hasta agora? ¿qué pasó nel Congresu madrilanu con Gaspar Llamazares como orador na tribuna? ¿a quién quieren a engañar?
    Yá nun tragamos más.

    ResponderEliminar
  2. Izquierda Unida paez que desaparez como partido políticu fagocitáu por Podemos y pola codicia de poder del so nuevu candidatu pa les xenerales. A bones hores mangues verdes.

    ResponderEliminar
  3. Gaspar como va acabar de nuevu xunto a los sos antiguos exconseyeros, de nun fai tantu tiempu n'IXunía, na cúpula de Podemos. Al meyor dende ende... si déxa-y Errejón... quiciabes... a saber.

    ResponderEliminar
  4. La oficialidá tiene que luchala, engarrala, y arrincala el pueblu asturianu si ye quede verdá-y interesa, qu'esa es otra.

    ResponderEliminar
  5. A gasparín va-y a crecer la ñariz como a Pinocho.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.