16/12/14

Iniciativa pol Asturianu denuncia que l’asturianu nun apaez nel currículu pa les escueles 0-3

Reclamen la retirada del currículu, recordando qu’esta ye la etapa más importante pa la tresmisión xeneracional del idioma


    Ta acabante facese públicu'l  currículu aprobáu  pa les enseñances de 0 a 3 años n'Asturies. El testu ye, a xuiciu d'Iniciativa pol Asturianu, una amuesa más de cómo l'alministración asturiana fai tolos posibles por espulsar a la llingua asturiana del sistema educativu.

   Despliquen qu' "esti fechu ye bien grave precisamente porque nel primer nivel de les enseñances, cuando los neños lleguen de casa en munchos casos cola llingua asturiana como primer llingua, ye cuando la escuela tien un efectu más perxudicial pa que los rapacinos caltengan l'usu de la llingua asturiana".

   Pa Iniciativa "el testu cita a la cultura asturiana d'una forma indigna, asitiándola no anecdótico y na "curiosidad", evitando facer un tratamientu tresversal de les competencies llingüístiques de los neños y les neñes. Dende Iniciativa pol Asturianu solicitamos la inmediata rectificación d'esti testu, sustituyéndolu por unu nuevu nel que la llingua asturiana tenga un tratamientu dignu y acordies colo que marca la llexislación asturiana, que precisa la necesidá d'incluyir al asturianu en tolos niveles del enseñu".

Dellos de los párrafos del currículu:
   “Aproximación y curiosidad a los acontecimientos sociales y culturales que suceden a su alrededor haciendo hin­capié en alguna manifestación propia de la cultura asturiana”“Interés y disfrute con la escucha de cuentos, relatos, leyendas, poesías, rimas, canciones, refranes, trabalenguas o adivinanzas, también de la tradición cultural asturiana, participando activamente en juegos lingüísticos.” 
                                                                                                    Fonte: Infoasturies.net

3 comentarios:

  1. Puede consultase'l currículo aprobáu pa les escueles de 0 a 3 años cliqueando nel lletreru en negrita y en colloráu de la primer llínea del testu.

    ResponderEliminar
  2. Ye l'estigma permanente de nun esfrutar d'una bien necesaria y merecida oficialidá del asturianu.

    ResponderEliminar
  3. L'asturianu nun-y interesa un pimientu al psoe.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.