La Sala Constitución de la Xunta Xeneral acoyó por tercer miércoles les comparencies informatives de la Comisión Especial d’Estudiu sobre’l Réxime de Proteición y Promoción del Asturianu. Nesta ocasión participaron los profesores Isabel Hevia, José Alba, David Melendi, Pedro Suárez Rodríguez y Enrique del Teso.Esta tercer xornada de les comparecencies desenvolviose pa averase otra vuelta al papel del asturianu na Educación y la so presencia na universidá y nos campos nos que yeren especialistes los convidaos, como asocediere yá na segunda sesión del 8 de marzu, onde tuvieron los tamién profesores universitarios José Antonio Gómez, decanu de la Facultá de Filosofía y Lletres, David Rivas, profesor de la Autonoma de Barcelona y Próspero Morán, profesor de didáctica de la llingua y periodista espertu en comunicación dixital.
Los profesores que participaren esti miércoles 15 centraron les intervenciones teniendo tamién la oficialidá de fondu, como ua ficieren la selmana pasada David Rivas y Próspero Morán, que punxeron enrriba la mesa’l valir económicu de la cooficialidá y so impactu positivu nel desenvolvimientu económicu d’un páis como’l de nueso na sociedá de la información.
Esti tercer día, José Alba, profesor de Economía Aplicada de la Universidá d’Uviéu, recoyó la importancia del conceptu ‘lo nueso’, del que sintiera falar al Nobel de Lliteratura Seamus Heaney,mentantu’l profesor de Llingüística Xeneral, Enrique Del Teso, amosó la dificultá que nestos tiempos tien una llingua minoritaria, amenazada pol desenvolvimientu tecnolóxicu. Isabel Hevia, presidenta de l’Asociación Asturiana de Pedagoxía defendió’l billingüismu por resultar beneficioso pal desarrollu d’escolinos y escolines, y pidió dignificar l’emplegu del asturianu. David Melendi, profesor del Área d’Inxeniería Telemática nel Departamentu d’Informática d’Uviéu, defendió pela so parte la creación de neoloxismos nel so campu, equiparando la capacidá del asturianu pa ello a toles demás llingües.
Fonte: Asturnews
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.