21/3/17

EX LIBRIS: La última aventura imperial (enseñar antroxando)


Títulu: “Jartum”
Autor: Michael Asher
Torna: Carlos Ruiz Uribarri
Editorial: Inédita Editores
Añu: 2008


Por Vicente García Oliva
 LA ÚLTIMA AVENTURA IMPERIAL.- Esti ye’l sotítulu qu’anuncia’l llibru y en verdá que ye asina. “Jartum” ye un ensayu que se llee como la más entretenida de les noveles y ye que l’autor, perfeutu conocedor del tema y que remana una gran cantidá de documentación, cumple con esa másima d’enseñar antroxando, divirtiendo.
 Cuerre l’añu 1883 cuando el Teniente Xeneral William Hicks, al mandu d’unos 12.000 homes, la gran mayoría turco-exipcios, ye derrotáu en El-Obeid poles fuerces derviches, formaes por diversos pueblos y etnies al mandu del Madhi, una especie de nuevu profeta que llogró axuntales a toes pa espulsar a los estranxeros del Sudán. Asina principia la historia de “Jartum”, que va a espurrise a lo llargo de 15 años: los que van dende la derrota del famosu Xeneral Gordón, na capital que lleva esi nome, hasta la so recuperación nel 1898 cola derrota total de los sublevaos. El primer ensayu d’una república islámica fina asi, depués de miles de muertos por dambos bandos. Sudán nun será independiente hasta 1956.
 El llibru de Asher recueye tolos aspeutos d’esi periodu con detalle y precisión: nomes, feches, personalidaes, batalles… pero, y esi ye un de los mayores aciertos del escritor inglés, en dambos llaos. Avezaos a escuchar namás la versión de los colonizadores, agradezse conocer tamién la de los colonizaos. Los que lluchen pola so lliberación. Asher trátalos a toos por igual anque, lloxicamente, la mayor parte la documentación escrita ye de los primeros. L’autor vivió munchos años en Sudán y el conocimientu sobre’l tarrén de los llugares de los socesos da-y un plus pa rellatar con detalle’l desarrollu de los combates. Estos son cuntaos con minuciosidá, dando datos de cada batallón, quién lu mandaba, que clas d’individuos lu componíen ya inclusive anéudotes de los corresponsales de los periódicos ingleses que taben nel campu batalla. Pero xunto a esto, tamién les intrigues polítiques y la influyencia del Gobiernu Inglés y de la propia Reina Victoria n’asuntos esteriores, mayoremente pa meter la pata.
 Un ensayu, pues, perinteresante que se llee con facilidá anque quiciás l’autor pormenoriza demasiado dalgunos pasaxes ensin que ficiera falta. Con too, un llibru mui recomendable tanto pa los amantes de la Historia, como pa los de les aventures político-militares.                                                                 Fonte: trabayudecampu.com

1 comentario:

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.