30/4/16

García Granda gana les eleiciones al Rectoráu de la Universidá d'Uviéu

Santiago García Granda nuevu rector

  El votu de los estudiantes resultó clave na segunda vuelta de les eleiciones al Rectoráu de la Universidá d'Uviéu, que ganó Santiago García Granda. El caderalgu de Química Física comprometiérase a dotar de mayor entidá a los estudios d'asturianu y a crear una Oficina de Normalización Llingüística na institución, ente otres munches midíes.
  Presentábase igualada esta segunda vuelta tres les eleiciones de la selmana anterior, que ganara en votos García Granda pero que col votu ponderáu diera'l trunfu a José Muñiz: 32,97 por cientu por 34 por cientu. El martes, el tercer de los cuatro candidatos, Pedro Sánchez Lazo, daba'l so sofitu al caderalgu de Química Física tres adquirir ésti ciertos compromisos, lo que paecía da-y cierta ventaya p'ayeri, anque finalmente lo que decantaría estes eleiciones foron los votos de los estudiantes.
  El sofitu a la gran mayoría de los pidimientos de les Asamblees Abiertes de la Universidá d'Uviéu y el Conseyu d'Estudiantes de la Universidá d'Uviéu, que llegaron tres una consulta al estudiantáu al traviés del procesu 'Garramos la pallabra', y la so predisposición al alderique colos representantes d'esti coleutivu pesaron na decisión de los alumnos que, pese a nun tener el mayor peso a la hora de ponderar el votu, sí qu'influyó sobre manera. García Granda algamó 2.533 votos polos 1.484 que'l so rival ente los estudiantes.
  En total, el yá rector sumó un votu ponderáu del 51,17 por cientu, un total de 3.665 votos, mentes que Muñiz algamó un 48,77 por cientu, con 2.687 apoyos. Mentes, 231 persones votaron en blanco.
  Por sectores, García Granda ganó ente el personal docente y investigador (PDI) non permanente, amás de colos estudiantes, y perdió ente'l PDI permanente y el personal d'alministración y servicios.
Compromisos pa col asturianu     El rector nuevu, que sustitúi a Vicente Gotor, destacó na campaña eleutoral por emplegar l'asturianu xunto al castellanu, llegando inclusive a llanzar una serie de compromisos pa col idioma nel casu de resultar escoyíu. Ente ellos taba la so intención de dotar mayor entidá a los estudios de llingua asturiana, cola creación d'una mención y un posible afondamientu mayor si hubiere un "máximu consensu de la comunidá universitaria".
  Tamién anunciaba l'entamu d'una Oficina de Normalización Llingüística "con personal propio y motivao" col finxu de "promover l'usu del asturianu y resolver duldes n'actuaciones concretes". "La universidá tien d’amosar la so imaxe corporativa en llingua asturiana con total normalidá y esparder l’usu de la llingua na cartelería o la señalética. Ye lo que dicta la Llei d’Usu en vigor y la universidá tien qu’acatalo y amosalo con arguyu", foi otra de les sos afirmaciones qu'apecíen nun documentu entituláu 'Llingua y universidá' que pue consultar completu calcando equí.
  D'igual forma, nel so programa proponía estudiar la implantación a mediu plazu de titulaciones como Comunicación y Traducción, estratéxiques pal idioma, "atendiendo a demandes y necesidaes emerxentes".                                                        Fonte: asturies.com

3 comentarios:

  1. ¿Esti ye'l nuevu rector, esi que falaba asturianu na campaña electoral?

    ResponderEliminar
  2. ¿Ye que yá se -y escaeció falar n'asturianu?

    ResponderEliminar
  3. ¡N'asturianu, Santiago, n'asturianu! ¿nun yera eso lo qu'asegurabes esti día?

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.