30/4/16

"Les ordenances tamién van valir p'aumentar l'autoestima de los ciudadanos", asegura Martínez Fernández



"Les ordenances tamién van valir p'aumentar l'autoestima de los ciudadanos", asegura Martínez Fernández
El Plenu de Noreña aprobó na tarde del xueves les ordenances d'usu del asturianu nel conceyu, presentada por Conceyu Abiertu. El testu contó col apoyu de tolos grupos municipales, cola oposición única del PSOE y PP, formaciones que votaron en contra.
"Tamos mui contentos por contar con una mayoría a favor de la ordenanza, anque la postura del PSOE y del PP dexen un mal saborgu de boca. Yeremos más optimistes con respeuto al PSOE, que n'otros conceyos del país aprueba y inclusive propón testos similares, anque finalmente nun optó nin por astenese", apunta Antonio Martínez Fernández, edil de Conceyu Abiertu por Noreña. Sicasí, les 'Ordenances municipales pal usu de la llingua asturiana nel conceyu de Noreña' salieron alantre por una mayoría amplia de 9 votos a favor y 4 en contra gracies a los apoyos d'IPÑ (4), IX (2) y Foro (1), amás de los dos conceyales de la candidatura de xunidá popular.
Ésta yera la segunda propuesta d'ordenances que facía la formación nacionalista, quedando la primera torgada nel 2012 pola oposición del PSOE, daquella nel gobiernu, y d'Ideas. "Nesta ocasión presentamos un testu más amable, más entendible p'aquelles persones nun avezaes al asturianu", señala Martínez Fernández, que recuerda que naquella ocasión viéronse obligaos a presentar les ordenaces per vía d'urxencia por decisición el alcalde César Movilla, agora na oposición.
Precisamente Movilla amosó una postura d'ataque al asturianu nel alderique del Plenu previu a la votación. Asina afirmó que la ordenanza "nun ye una prioridá" y "pasa perriba del estatutu", comparándola con una cooficialidá. D'igual forma, denunció que "carez d'informes téunicos, xurídicos y económicos que la xustifiquen".
Esti mesmu argumentu utilizólu la vocera del PP, Marian Velasco, que señaló que "la ordenanza afita derechos pa unos pero deberes pa otros". "Si s'analiza artículu per artículu, esta normativa que vustedes proponen ye nula de plenu derechu", añadió la popular.
Inaciu Iglesias, edil de Foro y nel equipu de gobiernu, defendió con firmeza la ordenanza propuesta y recordó a los conceyales del PSOE y PP que "nun tamos falando d'oficialidá en nengún casu. Eso ye asustar a la xente", y señaló que'l testu "nun va suponer costu nengún" y sí "va garantizar los derechos de los ciudadanos".
Mentes, Ana González, d'Independientes por Noreña (IPÑ) defendió'l cambiu de votu con respeuto al 2012, cuando la formación s'astuvo. Nesta ocasión sofítalo por ser "más cenciello pa permitir la so eficacia". Poco depués, Movilla acusaría a esta formación de modificar la so postura "a fin de mantener, a base de lo que sía, l'alcaldía y l'equipu de gobiernu".
"Normalizar lo que ye normal"
L'aprobación de les 'Ordenances municipales pal usu de la llingua asturiana nel conceyu de Noreña', qu'agora entren nuna fase d'esposición pública mientres un mes pa la presentación de posibles alegaciones' van "normalizar lo que ye normal", apunta Martínez Fernández. Asina va regular l'usu del idioma tanto nel planu institucional como nes comunicaciones de les persones de Noreña col Conceyu".
"Va aumentar la autoestima de los ciudadanos no que respeuta al usu del idioma", añade l'edil de Conceyu Abiertu por Noreña, que refuga "la politización" que fixeron PSOE y PP d'esti asuntu.
Na semeya, Martínez Fernández vota a favor de les ordenances xunto col so compañeru Pablo Pérez Fonseca.
Fonte: Asturies.com

3 comentarios:

  1. Otru gran finxu consiguíu a la fin.

    ResponderEliminar
  2. Tots a favor, excepte PP i PSOE. Cap novetat.

    Felicitats, Noreña!

    ResponderEliminar
  3. Trabayadores y esforciaos de la llingua asturiana como Antonio Martínez Fernández y Pablo Pérez Fonseca faen falta en tolos conceyos,son un bon exemplu a siguir, felicidaes pol ésitu llográu.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.