25/4/16

Los informes xurídicos valten los argumentos de la Delegación de Gobiernu p’anular el Plan de Carreño



Los informes xurídicos valten los argumentos de la Delegación de Gobiernu p’anular el Plan de Carreño
L’informe xurídicu de Nicolás Bartolomé encargáu por Planificación Llingüística y Normalización y el fechu polos servicios xurídicos del Conceyu de Carreño valten los argumentos de la Delegación de Gobiernu p’anular el Plan de Normalización de Carreño. Dambos dan la razón al Ayuntamientu nos dos frentes nos qu'afondaba Madrid.
Los dos aspeutos nos que se centraba l’informe de la Direición Xeneral de Coordinación de l'Alministración Periférica del Estáu del Ministeriu de Facienda y Alministraciones Públiques, nel que se basa la decisión de la Delegación del Gobiernu estatal n’Asturies pa encamentar a l’anulación del alcuerdu plenariu qu’aprobara’l Plan, yera’l procedimientu formal y el fechu de contener midíes que, n’opinión de Madrid, dan al asturianu categoría de llingua oficial. No primero se centra mayormente’l documentu del Conceyu de Carreño, que conclúi que “l’alcuerdu impugnáu ye conforme a Derechu”, cola única esceición de la evaluación económica “qu’esixe la normativa d’estabilidá presupuestaria”, dalgo que nun supón mayor torga.
Mentes, el testu firmáu por Bartolomé, de 46 fueyes, afita que “el Ayuntamientu de Carreño tien competencia p’aprobar un plan municipal de normalización llingüística del asturianu y pa desendolcar una política de promoción d’esta llingua nel ámbitu del conceyu”, pa lo que se basa nel artículu 8 de la Llei d’Usu y Promoción del Bable/Asturianu y na Llei Reguladora de les Bases del Réxime Llocal. Precisamente, Madrid tamién se basaba nesi artículu de la Llei d’Usu, faciendo una llectura contraria a la so lletra.
L’abogáu y académicu apunta d’igual forma que’l “procedimiento d’ellaboración y aprobación siguíu pol Ayuntamientu axústase plenamente a la normativa estatal de réxime llocal” al nun tener les carauterístiques propies d’una disposición alministrativa de carauter xeneral. Por último afirma que’l Plan respeta l’Estatutu: “Dichu plan nun declara o reconoz la cooficialidá del asturianu xunto cola llengua castellana, nin de forma direuta o indireuta”.
Trés recursos
Estos dos documentos son los que va utilizar el Conceyu de Carreño pa defender el Plan de Normalización Llingüística nos trés recursos presentaos pol PP llocal: a Delegación del Gobiernu estatal n’Asturies, a la Direición Xeneral d’Alministración Llocal y énte la xuridiscción contencioso-alministrativa. Los grupos municipales del PSOE, Somos Carreño y IX defenden en bloque’l documentu aprobáu en xineru en Plenu.
Fonte: Asturies.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.