8/4/15

La XDLA va protestar en Candás pola situación del procesu de recuperación toponímica


Cúmplense diez años de l’aprobación de los trés primeros decretos de recuperación toponímica –Carreño, El Franco y Llanes–, un procesu que nesta llexislatura sufrió un frenu importante y pasos atrás como la modificación de dellos nomes de llugar en Carreño y Bual. Por esti motivu, la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA) entama una protesta esti sábadu en Candás dientro de la so campaña ‘#Oficialidá: con toles lletres’.
“Va poco publicóse nel BOPA'l decretu que modifica la toponimia del conceyu de Bual, nome tradicional que dende febreru del añu pasáu yera la única oficial. Sicasí, según el decretu nuevu, esta villa del occidente asturianu pasa a llamase oficialmente Boal/Bual. Asina, y por mor de les presiones y la campaña de manipulación d'un mediu de comunicación, dase un pasu p'atrás na recuperación de los nomes populares depués de que se diera un pasu alantre”, espresen dende’l coleutivu cívicu. Nesi sen, recuerden que’l trabayu desendolcáu pola Xunta de Toponimia ye científicu y rigurosu, con consultes a los vecinos del llugar, dalgo que s’inora y desprecia “namás que se crea una polémica mediática: la presión del Gobiernu llega a la Xunta de Toponimia y ésta acepta cambiar lo que primero aprobara d'otra manera”. Asina pasó recién en Bual y l’añu pasáu en Carreño con Quimarán, El Pieloro y El Riistru, que pasaron a denominase Quimarán/Guimarán, El Pieloro/Piedeloro y El Riestru, de manera respeutiva.
A estos pasos atrás na recuperación toponímica hai que sumar el pocu enfotu en dar avance a los espedientes d’otros conceyos, dándose’l casu de que nesta llexislatura namái se modificaron los nomes de llugar de trés conceyos: Bual, Valdés y Santu Adrianu. La XDLA amuésase crítica cola Conseyería d’Educación, Cultura y Deportes, y con Política Llingüística pola so “dexadez de funciones” que provoca “un parón nun procesu d'años que, anque hasta'l momentu diba despacio, parecía dir hacia alantre con pasu firme”. Hasta la fecha, 53 de los 78 conceyos del país oficializaron la toponimia tradicional, mentes qu’otros 12 tán en procesu: Ayande, Cabrales, Caravia, Castropol, Ibias, Llanera, Uviéu, Peñamellera Alta, Salas, Somiedu, Tapia y Tinéu.
“Por too esto, y concidiendo colos diez años desque s'aprobaren los trés primeros decretos de recuperación de la toponimia tradicional”, la XDLA convoca una aición nueva dientro de la campaña ‘#Oficialidá: con toles lletres’ que va tener llugar el sábadu, a les 11 hores, nel puertu de Candás. Enantes, el coleutivu cívicu aconceyara frente a la Delegación del Gobiernu d’España n’Asturies pola situación del idioma na educación, y énte la sede de la RTPA pola probe presencia de la llingua asturiana na programación.
Dixebra y Alienda, nel XXVII Conciertu pola Oficialidá
La XDLA yá adelantó dos de los grupos que van tar presentes nel XXVII Conciertu pola Oficialidá, qu'esti añu adelanta fecha y cambia la carpa por una sala. Son Alienda y Dixebra, a los que se sumarán en díes próximes otres munches bandes que van reclamar cola so música la oficialidá del idioma'l 2 de mayu na Acapulco (Xixón).
Na semeya, miembros de la XDLA antroxaos como personaxes de dibuxos animaos frente a la sede de la RTPA, na so protesta última de la campaña ‘#Oficialidá: con toles lletres’, demandando una programación infantil n’asturianu.
Fonte: Asturies.com

1 comentario:

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.