12/11/14

Asturies, capitalismu y globalización

Manuel Vega Rodriguez (Xixón)
Murniu futuru espéra-y a Asturies si nun somos a camudar les coses.
Los partíos mayoritarios favorecieron un capitalismu y una globalización onde les rexones del mundu vense amenazaes pol procesu d'homoxenización cultural.
Esta llévase per delantre les llingües y les costumes yá que'l dineru y la plusvalía corrómpenlo too, y convierten a les persones, la natura, la cultura, el deporte, etcétera, nuna mercancía.
El mercáu crea mieos y sospeches, les multinacionales semen la miseria y solo'l dineru da la llibertá.
Los estrategues del poder invisibilicen y esquiven responsabilidaes ante l’aumentu del racismu, el fanatismu relixosu, les enfermedaes, les guerres, la esplotación, la destrucción del medioambiente, etcétera.
Los que creemos qu'otra Asturies ye posible y que solo dende la cooperación y la democracia participativa se pue construyir un mundu meyor debemos plantegar un procesu sociopolíticu y económicu cuyu oxetivu seya la xusticia social, la igualdá, la soberanía de los pueblos y la proteición del medioambiente.
Dientro de too esto, la reivindicación d’una nueva llei asturiana d’educación qu'abarque Primaria, Secundaria, FP y Universidá, asina como la oficialidá de la llingua, la reconociencia de nacionalidá histórica y la defensa de la cultura asturiana como un bien de toos y toes, tienen que ser drechos irrenunciables pa una Asturies con futuru.                                             Fonte: La Nueva España

6 comentarios:

  1. Nesti artículu hai muncho de política y bien pocu de asuntu llingüísticu.

    ResponderEliminar
  2. Perbién plumiáu, d'alcuerdo en tou.

    ResponderEliminar
  3. Bon mensaxe. La oficialidá fai muncha falta y estos testos na prensa son d'agradecer.

    ResponderEliminar
  4. Agora que tenemos un presidente federalista podía plantegase un Estáu asturianu cola llingua asturiana como cooficial.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.