5/11/14

Del Teso protagonizó l'entamu de les Xornaes cola comparanza ente l'Amestáu y el Spanglish nel procesu de la normalización

Na semeya, el filólogu Enrique del Teso

   El filólogu de la Universidá d'Uviéu, Enrique del Teso, protagonizó, xunto cola nueva páxina web de l'Academia de la Llingua Asturiana, la primer de les Xornaes d'Estudiu d'esta institución. El profesor de la Universidá d'Uviiéu xustificó que la construcción de la normativa de la 'llingua' asturiana vaya basase n'elementos autóctonos propios, anque tean quedando en desusu, y non na fala popular del 'amestáu'. Del Teso atalanta que sedría un yerru lo contrario porque "entainaría'l procesu de desapaición dafechu del asturianu".
Enrique Del Teso protagonizó una de les primeres ponenecies de les 'Xornaes Internacionales d'Estudiu', qu'entama l'Academia de la Llingua na Universidá d'Uviéu, col títulu de "L'amestáu urbanu. Cuestiones de normativa y llingua escrita".

   Del Teso asumía na so ponencia que l'actual normativización de la llingua pue nun torgar la so desapaición, pero cola normativización del amestáu, el procesu diba ser muncho más rápido. Asina, considera que'l 'Spanglish', col que facía la comparanza del amestáu asturianu, va finar desapaeciendo porque la cuarta xeneración d'emigrantes llatinos que vivan n'EEUU yá namás van falar inglés.

   Nesta primer xornada tamién intervino Clarinda de Azevedo Maia, de la Universidá de Coimbra y nel actu de presentación, tomaron parte la presidenta de l'Academia de la Llingua, Ana María Cano, la decana de la Facultá de Filosofía y Lletres, Cristinal Valdés, y la vicerrectora d'Investigación, Paz Rendueles. Entamaron los actos cola presentación de la nueva páxina web de l'Academia, al cargu de David Melendi, presidente del Colexu d'Inxenieros Informáticos, y de los nuevos númberos de les revistes Lletres Asturianes y Ciencies.

   Les Xornaes siguen esti miércoles con delles otres ponencies en forma interesantes ente les que s'alcuentren les de Xosé Ramón Iglesias Cueva, Pablo Rodríguez Medina, Inaciu Galán y Vicente García Oliva. La xornada finará con una ponencia de José Miguel Lamalfa Díaz, de la Universidá d’Uviéu, que tien por títulu “Cuando examen les abeyes”: Primer testu lliterariu n’asturianu y la so importancia na historia de la lliteratura.     Fonte: asturnews

1 comentario:

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.