15/7/13

Inaugúrase’l Parador de Courias ensin respetar la toponimia oficial

por Pablo R. Guardado Esti llunes celébrase la inauguración del Parador de Courias baxo la denominación castellana de ‘Corias’, actu nel que va tar presente’l presidente del país. La toponimia asturiana ye la única que la empresa Paradores nun respeta nel Estáu. La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA) foi’l primer coleutivu en denunciar de forma pública l’usu del topónimu ‘Corias’ en cuenta del tradicional y oficial ‘Courias’, quexa a la que tamién se sumó l’Academia de la Llingua Asturiana. Carlos Pulgar, voceru de la organización, presente güei en Courias a títulu individual, afirmó que nun recibieren respuesta de la empresa pública Paradores a les comunicaciones unviaes, al igual que tampoco del ministeriu nin de Política Llingüística, dalgo que dexa nidio’l pocu enfotu de les alministraciones de respetar la llegalidá toponímica: el nome del establecimientu hoteleru de lluxu ye ‘Parador de Corias’. Esti casu nun ye l’únicu que se da n’Asturies, yá que’l de Xixón tampoco nun respeta’l topónimu oficial ‘Gijón/Xixón’, al igual qu’el de Cangues d’Onís, una situación que nun se da en nengún de los establecimientos asitiaos nos territorios billingües del Estáu, con dos esceiciones: el d’Argomaiz (Araba), qu’utiliza’l topónimu non oficial Argómaniz; y el de Xàbia/Jávea (Alicante), qu’usa namái’l castellanu Jávea. Na inauguración del parador asitiáu nel occidente del país acudió Javier Fernández en representación del nuesu Gobiernu y tamién taba prevista la presencia de Sofía de Grecia y del ministru d’Industria, Turismo y Energía, José Manuel Soria. Por esti motivu, los mineros dexáronse notar na zona dende primer hora coles sos protestes. Esposición n’El Olivar El chigre uvieín El Olivar, asitiáu na cai Escura númberu 1, acueye hasta’l 30 de xunetu la muestra ‘25 años de conciertu en cartelos’ qu’entamó la XDLA coincidiendo col vixésimoquintu aniversariu del Conciertu pola Oficialidá. Nella pueden vese caún de los cartelos de les venticinco ediciones d’esti eventu. Semeya de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana. Fonte: Asturies.com

5 comentarios:

  1. Muncha figura perguapa na inauguración oficial del Parador pero ensin toponimia astur, nun hai afición pola llingua, ye una pena grandona.

    ResponderEliminar
  2. Esto ye lo que dio de sí el bable.

    ResponderEliminar
  3. El que és una vergonya és que aquests temes no siguin denunciats directament pel govern i la conselleria de cultura (o a la que correspongui el tema lingüístic).

    ResponderEliminar
  4. Ye una vergoña, pero ye que mientres en Cataluña eses instituciones faen defensa de la so llingua énte les agresiones que normalmente vienen de Madrid, n'Asturies son instituciones "figurantes" (pa cumplir) de gobiernos opuestos na práutica a la oficialidá y la normalización del idioma propiu.

    ResponderEliminar
  5. Sí que hai munchu figurón y figurona que sobren.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.