25/2/13

Espanya, amb llengua viperina



La Real Academia de la Lengua neteja, fixa i dóna esplendor a l'idioma espanyol curiosament des del fatídic 1714, any en què va intensificar-se la gran ofensiva centralitzadora contra tot allò que no fos de matriu, llengua i llei castellana. No és cap secret afirmar que els idiomes han resultat al llarg de la història armes poderosíssimes d'imposició i que Espanya acredita un incomparable historial en aquest sentit. La llengua, totes les llengües han estat, són i seran instruments de transmissió ideològica i jurídica. En aquest sentit, la fixació del significat de les paraules és bàsica per evitar dubtes i establir criteris. Precisament per això, sense formar-ne part, la RAE ha estat sempre un poderós aparell de l'Estat. Avui, quan les aspiracions de la nació catalana podrien estar més a prop que mai de portar-se a terme, la feina de sapador dels marmessors de la llengua evidencia que la guerra bruta contra Catalunya té fronts insospitats.

Canviar significats de conceptes polítics bàsics per acostar-los a la visió centralista i nacionalista espanyola és una operació que s'escapa, de lluny, del terreny de la lingüística i de la lexicografia. Els propòsits que s'oculten rere aquestes propostes de modificació de definicions tan sensibles no són només un atac amb mines de profunditat contra Catalunya, sinó també una falta de respecte per a la pròpia llengua castellana (amb molts parlants catalans) que corre el risc de ser manipulada i distorsionada al servei d'una ideologia política. La llengua espanyola és un patrimoni de la humanitat massa ric i valuós per intentar recuperar un paper d'eina imperialista que ja hauria d'haver quedat enterrat en les pàgines més fosques de la història.  

Fonte: Avui

14 comentarios:

  1. Ahora también va a resultar que la RAE es un invento centralista, nacionalista, imperialista y una ideología política diseñada por Madrid y del resto estado español para fastidiar, machacar, anular e ir en contra del catalán y claro está de Cataluña, o una patraña y una trama ideada para hacer la guerra ("bruta") contra la "nación catalana" o según algunos contra el "Reino de Cataluña", ja, ja, ja, (perdón... es que da una risa incontenible)

    ¿Pero es de verdad que se lo creen? (no lo creo posible), pero ¿es así como se lo hacer ver a sus jóvenes huestes catalanas para se se conviertan poco a poco en antiespañolas e independentistas? (sería de una maldad terrorífica y de una mala fe inconcebibles), o es que ¿están enfermos de odio, ignorancia y fanatismo algunos (pocos) catalanes?.

    Realmente parece imposible una estulticia tan supina y suprema, pero con mucha constancia y gran machaconería, parecer que puede llegar a convertirse en un fenómeno contagioso a lo que se ve, lavando el cerebro a niños y generaciones indefensas ante tanta mentira, tanta ignorancia, y tanta maldad alevosa.

    Ante la lectura de la entrada de arriba solo cabe exclamar y en el mejor de los casos... ¡pauper!, ¡pobretones!, ¡probinos!, ¡pobrets!, ¡pauvres!, ¡poor!, ¡gwael!, ¡ahula!, ¡droch-!, ¡povero!, ¡maskini!...

    Es de esperar que el democrático derecho de réplica que gobierna este blog no borre este comentario porque si no estaríamos exactamente como en tiempos de la ya casi olvidada dictadura (desconocida para muchos y muchas).

    ResponderEliminar
  2. Pal últimu párrafu del comentariu de riba: Ye que "sense llibertat d'expressió no hi ha democràcia", ¿nun ye eso lu que quies dicir? porque ye xusto lu que s'espubliza na entrada

    ResponderEliminar
  3. Rae, el que denuncia aquest article és el canvi en les definicions de les paraules del diccionari, sospitosament sempre coincidint amb canvis polítics (no necessàriament relacionats amb Catalunya).

    Per exemple, de referèndum diu:

    "Procedimiento jurídico por el que se someten al voto popular leyes o actos administrativos cuya ratificación por el pueblo se propone."

    I la correcció diu:

    "Procedimiento por el que se someten al voto popular leyes o decisiones políticas con carácter decisorio o consultivo."

    Això ja va passar amb la paraula "nacionalitat", que va ser corregida a partir del 1978 precisament perquè, si no, la Constitució no s'entén.

    És a dir, que el que denuncia és que la RAE està manipulada. Res més.

    ResponderEliminar
  4. Piensu, pensamos munchos, que non solo hai que remontase a 1714 sinón qu'hai que dir más allá, a fai más de 2000 años, esto ye a la dómina romana. Quiciabes sea esa la dómina aciar muncho más que la de la RAE o antes entá la de los fenicios, griegos... o quién sabe.
    Pena, penita que los romanos nun traxesen a España'l catalán por casu enllugar del llatín y asina agora falarían un deriváu o chapurreáu del catalán el españoles, franceses, italianos, rumanos, portugueses, gallegos, aragoneses, y bien de más...
    Nun vos apecería más lóxicu, xustu, más sensatu, y muncho más guapu?

    ResponderEliminar
  5. Menos ironía y más sensatez, compañeru Balcabao.

    ResponderEliminar
  6. Ties razón, pero ye hai vegaes que...

    ResponderEliminar
  7. Pero home, hai que ver siempres la intencionalidá y el sentíu del autor al escribir. Ta bien acertáu David na so entrada d'equí enriba, lléilo adulces y vas entender bien y ensin nengún problema porque lo espres con claridá.

    ResponderEliminar
  8. Efectivamente, ye asina.

    ResponderEliminar
  9. Ironía pura y dura, sí señor.

    ResponderEliminar
  10. Sí solo ye ironía, nun pue ser otra cosadiella que bon humor ya ironía.

    ResponderEliminar
  11. El títulu désta entrada ye tou una gran FALACIA, solo escuerre'l destierru d'arréu de toles llingües que nun sían el catalán y dempués la so -imposible- independencia. Por tantu nin ironíes nin nada, a cencielles ¡¡¡N O N !!!

    ResponderEliminar
  12. Vamos ver Balca ¿non ye bien fuerte eso?

    ResponderEliminar
  13. Hipocresíes non, el títulu d'estra entrada ye una d'elles y bien gorda, yá nun tragamos.

    ResponderEliminar
  14. Entá hai quien nun s'esplica les campañes anti productos catalanes y la baxa por casu d'un 6,5% en vientes de cava catalán n'estes pasaes navidaes? toa suma y produz el gran refugu, ye una pena pero ye asina.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.