24/5/10

Van proponer una llei d'usu pal lleonés


El PSOE va presentar el próximu miércoles nes Cortes de Castiella y Lleón una Proposición Non de Llei pa cumplir col Estatutu y regular l’asturlleonés nes zones onde tovía se fala.
“Vamos pidir una cosa tan cenciella como que se cumpla lo que yá apaez nel Estatutu, lo que nel so día foi aprobáu pero qu'agora falta por desenvolver y aplicar”, dixo José Ignacio Martín Benito, procurador por Zamora nes Cortes de Valladolid y encargáu de temes rellacionaos cola cultura y el patrimoniu nel PSOE de la comunidá.
Él va ser l’encargáu de presentar el próximu miércoles una Proposición Non de Llei pa facer efeutivu l'artículu 5.2 del reformáu Estatutu d'Autonomía, qu’esplicita que'l lleonés va ser oxetu de proteición específica per parte de les instituciones pol so particular valor dientro del padrimoniu llingüísticu de la comunidá. Amás d'añedir que la so proteición, usu y promoción van ser oxetu de regulación.
La Proposición Non de Llei tien l'envís de cumplir col mandáu d'esi artículu y regular les midíes pa conservar l'idioma propiu, “entamando poles zones nes que realmente se caltien el lleonés, nós nun vamos pidir que se dean clases nes contornes onde nun se fala”, afirmó José Ignacio Martín Benito a ‘Diario de León’.
El diputáu autonómicu afirmó a esi periódicu que’l so partíu yá tien preparaes una serie de midíes d’actuación, pero que nestos momentos lo que procede ye reclamar consensu pa poder facer realidá lo que diz l'artículu 5.2, “una llei d'usu”. El PSOE cuenta con que la so propuesta algame’l consensu dientro del Parllamentu autonómicu.

Fonte: Asturies.com

10 comentarios:

  1. los lleoneses van gananos.... o sinón al tiempu.

    ResponderEliminar
  2. lo que'l PSOE/FSA torga a los asturianos,foméntalo en Lleón.
    Yá sabémos que la FSA yera anacrónica,reaccionaria y aniquiladora cultural,represora.... y son los únicos, los únicos del estáu....de los PSOE que tan en contra de la pluralidá llingüística, polo menos p'Asturies.

    ResponderEliminar
  3. Espero que això no provoqui un altre terratrèmol al senyor Luis del Olmo, insigne lleonès del Bierzo, a Punto Cero. L'última vegada que va el vaig sentir va dir que "això d'imposar una llengua inventada és cosa dels senyorets de Lleó capital".

    ResponderEliminar
  4. "que va el vaig sentir" --> "que el vaig sentir"

    ResponderEliminar
  5. és curiòs que ho digui un bercianu como Luis del Olmo..¿Quan al Bierzu es parle en gallec i l'asturlleonés. Ja ho fa prou, canviant el nom típic del botiel.lu/botietsu pel de botillo que queda más fino per a donar nom als premis que organitza.

    ResponderEliminar
  6. Al menos Luis del Olmo ye fiel a la so patria chica y lu tien a gala, al contrariu que Montilla pal andaluz o Rovira-Carod pal aragonés,la negación de los sos ancestros y a la so procedencia milenaria, de vergoña. Y diríxense a los sos "ex-parientes rexionales" pol serviciu de traducción; ye facer el ridículu contemporáneu, ye rizar el rizu de la ¿modernidá? llingüística... o ye la risa pallabrera provinciana y de nuevu ricu de la falacia.

    ResponderEliminar
  7. non home non, del Olmo ye fiel a la so patria,Ejpaña porque tener a gala ser bercianu y cagar pal asturlleonés o pal gallegu como que non, y si ye tener a galar cambia-y el nome al platu pa quede más español y menos separatista.. yá me diràs qué ye lo q tien a gala... y nun veo nenguna negación d'ancestros en Montilla. Lleva y con arguyu ser d'Iznajar,Córdoba, nunca lo niega.Y que la madre de Carod Rovira seya aragonesa nun-y quita méritu a la so catalanidad,¿o sí?

    ResponderEliminar
  8. Presumpte "luis del olmo": si vols malparlar del Carod Rovira, primer aprèn a ordenar bé el seu cognom, que no és Rovira Carod, i després mira't a la Wikipedia quin dels dos pares era aragonès i quin català. Més que res per no fer el ridícul (del tot).

    ResponderEliminar
  9. plumero catalanista28 de mayo de 2010, 20:46

    A SIMA se le ve bien el plumero.

    ResponderEliminar
  10. ¿ye eso despreciable,criticable? ¿ o pol contrariu ye más criticable falar y nun saber de qué?

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.