22/5/10

Villa dóna la cara

David Villa ja vesteix de blaugrana. Després de passar tot l'estiu passat amb un ara sí, ara no, ara potser, que va donar aire a la premsa esportiva durant els mesos més calorosos del 2009 per en acabat quedar en no res, ara el fitxatge s'ha resolt en un pim-pam. Coses del món del futbol que als profans ens costa d'entendre.

El davanter és conegut com el Guaje, un terme d'origen no del tot aclarit utilitzat tradicionalment a les conques mineres d'Astúries per referir-se als treballadors més joves, sovint menors d'edat, i per extensió s'ha convertit a la terra de Villa en un sinònim de nen o jove.

Villa, doncs, és asturià i com a tal va participar a la campanya Yo doi la cara pola oficialidá, iniciativa que reclama la cooficialitat de l'asturià en una futura reforma de l'Estatut d'Autonomia del Principat d'Astúries, on famosos i no tan famosos es fotografien amb un cartell a favor de la llengua. A la biografia de Villa a la Wikipedia hi surt l'esmentada imatge, tant en la versió espanyola com l'asturiana, però no a la catalana.

Villa serà segur ben rebut per l'afició blaugrana perquè és un bon futbolista, però també perquè donar la cara en favor d'una llengua minoritzada és un gest que la culerada sabrà apreciar. Gràcies i benvingut.

Jordi Palmer / Subcap d'AVUI.cat

Fonte: http://paper.avui.cat/dialeg/detail.php?id=191600

17 comentarios:

  1. guah.e, no guaje. N'asturianu nun esiste la lletra nin el soníu "j", ye una h aspirada(h.) como'l soníu "house" n'inglés. Aparte que ye una pallabra neerlandesa que vien de wagen, camioneta.Vien del holandés porque les nómines faíenles empreses mineres holandeses que yeren les qu'esplotaben el carbón de primeres.Na nómina d'aquellos neños ayudantes de los picaores apaecía la pallabra wagen porque yeren los qu'andaben coles camionetes y por similitú ya adaptación convirtióse en guah.e.

    ¿esti Villa ye'l que ye amigu de los ultraboys, esos que metieron tanta mierda contra Fernando González, los que se manifestaron contra'l bable-NO A LA IMPOSICIÓN DEL BABLE POR LA FUERZA-ESTE DOMINGO PANCARTA GIGANTE EN EL MOLINÓN(sic) y los que lleven banderes españoles al Molinón, los que pegaron y mancaron a un neñu del Sevilla F.C. y-yos atoparon panfletos d'un partíu d'ultraderecha?

    ResponderEliminar
  2. Y... ¿qué más nos diz esi del "guah.e"? malmetes que ye un primor, a ver si el de la ultraderecha vas ser tú.

    ResponderEliminar
  3. Nun se diz que Villa seya de ultradrecha por dios.... deprendi un poquiñín a lleer malmeter anda.. Pero eso sí, que muncho cartel de doi la cara pola oficialidá pero de falar en públicu asturianu nada. Pero sí que lo fai en valencianu que ta perbién y l'otru día nel camp nou saludó en catalán.A ver cuando lo fai n'asturianu.
    Y nun ye que seya él d'ultradrecha, ye que los d'ultradrecha tienenlu por un ídolu. Esos mesmos que cuando xuega'l Barça n'El Molinón cancien " Y viva españa..." y que caguen pal asturianu y son tan curtios que nun saben que'l so másimu ídolu(xunto a Quini) sofita la oficialidá.D'eso, claro, Villa nun tien culpa.
    Hai que metese con esa gandaya no político y no ideolóxico non con Villa, con él únicamente polo de nun falar en públicu asturianu. Más nada.
    A lo meyor, tu malmeter por querer torgar el drechu d'espresión yes d'ultradrecha.

    ResponderEliminar
  4. creyo que wagen ye vagoneta n'holandés

    ResponderEliminar
  5. Guah.e .... - nun-hay denguna semeya sobre la pancarta que sacaron los' u.b. nel molinón , NO A LA IMPOSICION DEL BABLE , el domingu esi ? h.oder que impresentables ... tá enllenu faches esi fondu , méten-se colos equipos vascos (esti añu sube la real sociedad )ye vergoñoso , saquen bombos cola bandera españa , - damos una imaxe d,asturies .... un saludu candial ¡¡¡

    ResponderEliminar
  6. Too un paisanu asturianu23 de mayo de 2010, 11:29

    Villa ye perasturianu y demuéstralu faciendu patria en toles ocasiones que pue, nel campu y na cai, ye too un paisanu asturianu, hom. Na que oxetar, en too casu aplaudilu.

    ResponderEliminar
  7. Un altra opinió des dels Països Catalans.

    http://utopiapossible.blogspot.com/2010/05/186-la-cara-ocultada-de-david-villa.html

    Felicitats pel blog, ye perbuenu.

    ResponderEliminar
  8. no a la imposición de les idees de los ultraboys23 de mayo de 2010, 18:05

    nun sé si hai semeyes o non..... nun sigo muncho'l Sporting y menos a los ultraboinas esos. Más que nada porque soi del R.Uviéu.....Pero sé que quedaron x Internet díes depués de la sentencia a Fernan Glez. El mensax de la quedada era: este domingo todos a las 12 h en la Acerona(creo)... con el lema: NO A IMPOSICIÓN POR LA FUERZA DEL BABLE."

    Por supuesto que nun foi a saca-yos semeyes a esos impresentables.

    Tolos sos mensaxes y toles flores que-y echaron al asturianu, a los asturianistes... en resume a Asturies, téngolos guardaos.A ver si los atopo.
    Nun sé si depués n'El Molinón hebo o no pacarta, pero nos mensaxes tamién dicien: " y este domingo en el partido una pacarta contra la imposición del bable..".. o daqué asemeyao.

    Y pémeque dalgún partíu de dereches sofita la oficialidá:¿falange?.

    ResponderEliminar
  9. sacáu del blog tragasgaya, ¿xunetu? 2008:

    "Como fice la semeya a David Villa
    Si tuviéremos una prensa normal, esta sería una de les imáxenes del branu n'asturies. Non por ser cabezalera d'una campaña ciudadana que t'amosando un éxitu brutal, sinon, por que ye una semeya fecha al meyor xugaor de fúbol asturianu, ún de los meyores del estáu español, a un campeón d'Europa y al reciente pichichi de la Eurocopa. Esto quier dicir que si esti home tira un péu, ye noticia... Les redes de TrayasgayA son llargues y, casualidaes de la vida, resulta que l'home que-y fizo esta semeya a David Villa, ye collaciu de nós. Darreú explica en primer persona como foi el "making off" d'una semeya que va pasar a la hestoria:
    "Ello ye que venía yo tando esmolecíu polo guapo que sería facé-y una foto a esi guah.e. El xueves pasáu, de la que tornábamos pa casa depués de tomar un culete, entré en Don Bocata cola cuenta d´echá-y una última güeyada´l periódicu del día. La mio sorpresa foi grande. L´alborozu mediáticu de los caberos díes contrastaba cola tranquilidá que reinaba nel chigre. Villa y el so cuñáu na barra, un chaval na tragaperres a lo suyo y una parexa nuna mesa que nun atendía un pih.o pa ellos. Tan normal yera la cosa que Berto, el chigreru, al caltriar la dulda na mio expresión, confirmóme con un xeitu afirmativu que nun taba suañando y que aquello yera real. Nun me dio tiempu a lo pensar. Averéme a ellos y conté-yos en qué consistía la campaña asina como les mio esmoliciones por faceme cola so foto. El guah.e, un aquello sorprendíu, solo se precupó pol calter apolíticu de la iniciativa y por conocer los nomes d´otros deportistes que yá fexeren la semeya. Una vez algamáu´l so consentimientu, di coles pates en culo a la gueta de la cámara y del cartelu.

    Y asina foi como-y fixi la foto a David Villa. Depués ca ún siguió a lo suyo. Ellos esperando les hamburgueses pa llevales pa casa, y yo faciendo como que lleía un periódicu que yá nun m´interesaba nada. De la que marchaben y pa que nun caltuvieren dulda denguna de lo que fixeren volví a da-yos le gracies y una tarxeta personal cola que m´identificaba y me ponía a la so disposición pa esclaría-yos cualesquier asuntu.

    Falten tovía munches fotos. Xente con “cartel” que ya amosó el so sofitu a la Oficialidá y qu´entá nun ta retratada. Nun hai que se cortar. Porcentualmente, la mio experiencia amuesa que nun llega al uno por ciento la xente que pue dicir que non.

    Alón y a retratase."

    ResponderEliminar
  10. val nin ¡ ná deciatelo por si les uviere perende en dalgun foru dellos etc , muches gracies pola información , estos años van tener que tragar sí o sí a villa nel barça , a ver que faen ?

    ResponderEliminar
  11. lo que se denuncia ye a los ultraboys y a tolos que tean en contra de la llingua asturiana, de la so normalización y oficialidá. Ye dicir los q tean en contra de les llibertaes y drechos sociales.
    @malmeter, lo que "guah.e" denunciaba o atacaba yera a los de ultraderecha, ya sean ultraboys o ultraboinas....poro,abúltame abegoso que seya él d'ultraderecha.
    Nel caberu partíu Sporting-Valencia C.F. en Xixón, los ultraboys regalaron-y una placa a Villa.
    Villa sí que sal na semeya de doi la cara...
    Quini tamién y amás prologó'l llibru esi qu'asoleyó'l Conceyu de Xixón de les regles del fútbol.Amás fíxolo n'asturianu.
    Lo que se trata ye de saber si Villa amás de poder y querer falar en valencianu(mui respetable) podría tener esa actitú y falara asturianu en públicu. Sedría importante.
    Eso sí, el Fernando Alonso nin semeya de doi la cara ni nada.

    ResponderEliminar
  12. dalgún de los mensaxes de los ub escontra l'asturianu24 de mayo de 2010, 23:21

    gijon ultra
    ULTRA BOYS , PARA EL PROXIMO PARTIDO EN CASA QUIERO VER UNA GRAN PANCARTA DE CONDENA AL TERRORISMO CONDENANDO AL FER ESTE , QUE LO VEA TODA ESPAÑA QUE AQUI ESTAMOS EN CONTRA DE ESTE TIPO DE GENTUZA Y DE LA IMPOSICIÓN DEL BABLE. ESTE DOMINGO MANIFESTACION ANTI TERRORISMO E IMPOSICION POR LA FUERZA DEL BABLE EN ASTURIAS PLAZA MAYOR DE GIJON 12 DE LA MAÑANA PASARLO POR SMS
    A favor (2)En contra (5)
    13/Jan/2009 | 00:47:41

    JANDRO
    yo me sumo es intolerable encima despues de leer los posts de los que por defender el asturiano lo siguen defendiendo , yo asturiano de pro pero no quiero esta gente en medio. ESTE DOMINGO MANIFESTACION ANTI TERRORISMO E IMPOSICION POR LA FUERZA DEL BABLE EN ASTURIAS PLAZA MAYOR DE GIJON 12 DE LA MAÑANA PASARLO POR SMS
    A favor (2)En contra (15)
    13/Jan/2009 | 01:38:02

    ResponderEliminar
  13. les botes de Villa dixeron25 de mayo de 2010, 12:46

    http://www.racocatala.cat/forums/fil/123628/seguira-villa-portant-bandera-despanya-botes

    ResponderEliminar
  14. Villa, Villa, Villa maravilla, ye'l meyor.

    ResponderEliminar
  15. Y cuando mete un gol y fae que tira un culín de sidra, eso non ye facer patria y mostrar el so asturianismu?

    ResponderEliminar
  16. ente adrianos anda'l xuegu28 de mayo de 2010, 19:37

    culinos tas enquivocáu, el que faia eso yera Adrián Colunga cuando taba nel Recreativo.Agora ta nel Zaragoza.Esti añu nun lu vi faer eso.A Villa vilu metese'l deu na boca asusañando un chupu y faer la T de Tolivia y Tiuya.Falando d'otru Adrián, el tebergan Adrián López, ex del Málaga C.F y anguaño nel Deportivo La Coruña, sal nes semeyes de doilacara.net.

    ResponderEliminar
  17. ¿y qué decis de la nueva cellebración que fai agora?
    Asusañando un pase de torero....

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.