10/5/10

Reclamen l'asturianu nel DNI


Un ciudadanu reclama énte’l Delegáu del Gobiernu y la Procuradora Xeneral l'usu del asturianu y de la toponimia nel so DNI , yá que los funcionarios dixeron nun poder solucionalo.
El pasáu 8 d’abril de 2010, un ciudadanu xixonés empobinóse a la Comisaría de Xixón, onde reclamó que na direición y llugar de ñacencia qu’apaez nel DNI, usen la toponimia oficial del so conceyu y que’l propiu documentu apaeza n’asturianu.
Según indica’l ciudadanu implicáu, la funcionaria que lu atendió, comentó-y qu’entendía’l so casu y que taba d’alcuerdu na so reclamación, pero que nun podía poner namás que “Gijón” nel llugar de ñacencia y “Xixon” (ensin tilde) nel llugar de la direición. Colo que pal ciudadanu, nenguna de les dos formes recueye’l topónimu oficial “Gijón/Xixón”, y polo tanto, incúmplese la llei.
Énte les sos protestes, “siempres con un comportamientu cortés”, a continuación pasáronlu a un despachu con un inspector de la Policia Nacional que, según indica, entamó a facer preguntes sobre les sos intenciones al facer “tales reinvidicaciones”, entrugándo-y si diba ellí “en nome de dalguna organización”.
“Indiqué-y que nun yera más qu’un simple ciudadanu y que lo único que pidía yera’l cumplimientu de la llexislación no que cinca a la toponimia oficial y la igualdá como ciudadanu del Estáu español con respeuto a los que tienen otru idioma, como llingua propia”, apunta. L’inspector indicó-y que “nada podíen facer cola so reclamación”. Les opciones que-y dieron foron marchar de la comisaria indocumentáu o col DNI colos errores yá citaos y en castellán. “Asina que nun me queda otra, y actualizo’l DNI neses condiciones, pero presentando les correspondientes reclamaciones”, señala.
El ciudadanu entós dirixóse al Delegáu del Estáu n'Asturies, Antonio Trevín, y a la Procuradora Xeneral, María Antonia Fernández Felgueroso, pa que se respete la toponimia oficial del so conceyu.
Amás, el ciudadanu pidió qu'el so DNI apaeza n'asturianu, amparándose nel Títulu Prelimar y nos Artículos 3 y 14 de la Constitución española, y como reclamación, yá que cree que por ser asturianu y falante de la llingua propia d’Asturies nun tien porque ser “ciudadanu de segunda” o ensin los mesmos drechos que los demás, una y bones el DNI expédese n'otres comunidaes autónomes en versión billingüe, y xunto al castellán, en gallegu, catalán y euskera.
“Llama l’atención que la propia Procuradora Xeneral, a la que se-y pide que medie pa que se cumpla la llegalidá vixente, retrucó a la protesta con un nuevu incumplientu de la toponimia llegal de Gijón/Xixón, yá que nos sos escritos de contestación apaez namái'l topónimu “Gijón”, yá derogáu”, indica’l ciudadanu.

Fonte: Asturies.com

4 comentarios:

  1. No deixa de ser trist encara que, segons ells, lògic que:

    entamó a facer preguntes sobre les sos intenciones al facer “tales reinvidicaciones”

    Com si reclamar l'aplicació d'una llei a) fos una reivindicació, i b) impliqués tenir una intenció oculta!

    ResponderEliminar
  2. nun hai que confundir ente'l nome de la ciudá Gijón/Xixón y el nome'l conceyu: Gijón.
    Per otru llau, que'l policía-y entrugara poles sos intenciones.... como si los que ponen el DNI en castellanu tuvieran tamién otres intenciones distintes de la de renovar o faer el DNI...
    ye lo típico... fales asina o quies poner Xixón nel DNI o dices Xixón y yá tienes que ser d'una organización de la llingua o ser asturianista..y non... ye solo qu'unu o una ye asturianu/a...
    ¿qué intenciones tendrán los q faen el carné n'español en Madrid?¿sedrán d'una organización de la lengua castellana?
    A min pasóme que por tener un nome n'asturianu preguntaronme q si yera d'una organización llingüística o si yera asturianista o de la xunta pola o que nun paecía d'Uviéu(soi d'Uvéu).... pero nun cain na pregunta inversa.Yo q tengo un nome en castellanu,¿soi de dalguna organización de la lengua, soi del instituto cervantes, soi de democracia nacional?.
    En Cataluña eso no pasa porque lo n'Asturies ye una cosa estraordinaria por poco frecuente, en Cataluña ye normal.
    Eso ye lo que fai falta n'Asturies.NORMALIZACIÓN.

    ResponderEliminar
  3. La normalización namái vendrá cola oficialidá. Estos años equí y les esperiencies nes otres autonomíes billingües son la preba d'ello.

    ResponderEliminar
  4. Exacte, a més ja s'ha vist a d'altres llocs abans, que si insisteixen a identificar particularisme (asturianisme o basquisme o catalanisme culturals i lingüístics) amb independentisme, al final aconseguiran que sigui veritat. I si no, ja en parlarem d'aquí 20 anys.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.