28/5/10

El Parlament de Cataluña aprueba la ley de lengua de signos en catalán


La nueva normativa regula su uso en la docencia y el derecho de utilización ante la administración
La lengua de signos catalana es usada por unas 25.000 personas

El Parlament de Cataluña aprobó ayer la Ley de la lengua de signos catalana, que regulará, entre otros aspectos, el uso de esta lengua en la docencia y el derecho de su utilización ante la administración. El delegado del Govern en Lleida, Miquel Pueyo, estuvo presente en el acto de aprobación junto a todos los parlamentarios.
Miquel Pueyo, como diputado del Parlament de Cataluña, presidió la Comisión de estudio de las dificultades de la utilización del lenguaje de signos durante el año 1993 y, como secretario de Política Lingüística, impulsó a principios de 2007 un proceso participativo que hiciera posible redactar y enviar al Parlament un proyecto de ley de reconocimiento y fomento de lenguaje de signos en catalán, que actualmente utilizan una 25.000 personas.
Finalmente, el proyecto de ley fue aprobado por el Govern en julio de 2009 y ayer fue aprobada por unanimidad en el Parlament.
Esto da cumplimiento a un mandato del Estatut que contiene un artículo que reconoce el lenguaje de signos catalán como un sistema lingüístico propio de Cataluña. De esta forma, queda equiparada a cualquier lengua oficial y se regula su aprendizaje, la docencia, la acreditación profesional por su interpretación, la designación de su institución académica o la previsión de canales de participación.
Fonte : diari la manyana

10 comentarios:

  1. Llingua de signos propia. ¡Qué nivel!

    ResponderEliminar
  2. cada llingua tien o habría de tener una llingua de signos. L'asturianu tamién.Depués de la oficialidá habría de faese oficial el llinguax de signos asturianu.

    ResponderEliminar
  3. JA, JA, JA, ¡QUÉ RISA!...

    ResponderEliminar
  4. ¡qué nivel!... económicu?31 de mayo de 2010, 22:31

    Diz "anónimu 1": llingua de signos propia ¡Qué nivel! y debería añadise: y seguro que amás embólsanse una pasta gansa de papá estau o seya ZP, pa que nos momentos difíciles de la llexisllatura voten a su favor o al menos absténganse como fizo anteayer Durán y Lleida. Los catalanes, en xeneral, son perllistus pal asunto de saca-y les perres al más pintau del mou que seya, comprando o... vendiendo tamién la so alma al diablu o lu que seya, al menos ye lo que piénsase por estos llares. Y digo en xeneral pa que naide se pique.

    ResponderEliminar
  5. Ja sabeu que la llengua de signes catalana va ser oficialitzada el 1996? Ara només se n'ha regulat l'ús i alguna cosa més. I que la primera llengua de signes regular de la Península va ser la valenciana al segle XIX?

    Si voleu més coses rares, trobareu que la llengua de signes americana (dels EUA) no és la mateixa que l'anglesa o que els negres americans en tenen una altra o que... Tantes curiositats com volgueu. Més info a http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sign_languages

    La llengua de signes espanyola va ser oficialitzada el 2007... A veure qui serà el separatista aquí.

    Nota: el de "qué nivel" com sempre sense saber de què parla.

    ResponderEliminar
  6. De toes maneres ye un exemplo que marca la pauta a seguir pa quienes con bona voluntá deseen facer coses pal meyor desendolcu de la xente na so vida diaria. Bien fechu l'asuntu de la aprobación de la llei.

    ResponderEliminar
  7. ¿lo tuyo como ye?1 de junio de 2010, 23:26

    @¿cómo ye? pregúntome si te molesta pa vivir.... si home.. el tumor esi que tienes por cerebru..

    Pa risa ya tas tu nin.

    ResponderEliminar
  8. ¡qué nivel!....cultural?1 de junio de 2010, 23:48

    pal qué nivel: .. ye lo que piénsase. Pos a ver cuando yes tu llistu y allugues bien los pronomes. Si los catalanes son llistos por saber sacar les perres...sedrá que los otros son tontos por nun saber sacar eses perres. O sinón mira'l Tini los millones que perdió cola financiación por nun tener llingua propia oficial.Menos criticar pa los demás y más mirar les carencies própies.
    Y claro que lo dices en xeneral porque en particular nun ye asina "lo que piensase".

    ResponderEliminar
  9. sentíu críticu, hom...4 de junio de 2010, 11:53

    Paez mentira y ye una pena que dellos comentaristes desta entrá, mu viscerales ellos, nun atisbasen el sentíu irónicu y sarcáticu del tercer comentariu o seya de "¿como ye?". Y pa los menos entendíos nestos menesteres llingüísticos quier dicir que si el nuesu gobiernu autonómicu -Psoe e IXunía, socios aunque los últimos paez que amaguen a glayar a veages- nun tán pola llabor de facer del asturianu llengua oficial, munchu menos o imposible sedrá que "oficialicen" una llingua de signos n'asturiano na menos, que ya sedría el másimu pal asturianismu, ¿entendíu? más tranquilidá y meyores entendederes y sentíu críticu, hom.

    ResponderEliminar
  10. Roxu'l de La Quintana7 de junio de 2010, 8:32

    nada ho,agora tamién fai falta der adivinu.Va ser que lo paecen faltosaes son ironies. Cara a cara,ensin ordenador pel mediu y col tonu de voz, un xestu o dalgo de xuru que ye una ironia,que amás pue desplicase si dalgún nun la pilla....pero pente unes tecles,unos bits, una pantalla y unos datos informáticos les ironíes nun lo paecen. Sedrá culpa de la Informática, d'un erru informáticu.Mira la Ana Rosa Quintana, por un error informático fixo un llibru.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.