23/4/09

23 d'abril, Día del Llibru


El 23 d’abril conmemórase’l fallecimiento de dos escritores: l’español Miguel de Cervantes y l’inglés William Shakespeare en 1616. Asina, la UNESCO en 1995, aprebó proclamar el 23 d’abril de cada añu el "Día Mundial del Llibru y del Drechu d’Autor".
El fechu de regalar un llibru ta rellacionáu con Cervantes y Shakespeare. Estos grandes escritores pasaron a la Hestoria poles sos fabuloses obres. D’equí la costume de regalar un llibru. Amás, esta xornada ye afayadiza pa llanzar al mercáu nueves noveles, munchos autores aprofítenla y promocionen el so caberu llibru roblando autógrafos.
El Día del Llibru cellébrase’l 23 d’abril de cada año dende 1930 y coincide cola entrega del Premio Miguel de Cervantes. En 1964 instituyóse oficialmente como’l Día del Llibro pa tolos países de llingua castellana y portuguesa. Nel añu 1993, la Comunidá Europea, proclamólu como Día Européu del Llibru. Y la UNESCO decidió, en 1995, afitar la cellebración del Día Mundial del Llibru. Demientres la xornada instálense puestos na cai pa la venta de llibros y los editores y llibreros faen un descuentu especial. Les instituciones oficiales tamién faen actividaes conmemoratives.

El Día del Llibru en Cataluña: Sant Jordi
Cataluña cellebra d’una mena mui especial el día del llibru. El 23 de abril los homes regalen roses a les muyeres y éstes regalen un llibru a los homes. Artistes y compañíes teatrales cellebrarán la festividá de Sant Jordi con una amuesa de los sos espeutáculos na cai.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.