20/4/09

La Biblioteca Dixital Mundial de la UNESCO


La Organización de les Naciones Xuníes pa la Educación, la Ciencia y la Cultura (UNESCO) inaugurará mañana, 21 d’abril la Biblioteca Dixital Mundial, un sitiu web nel que podrán consultase documentos culturales únicos. Los internautes de tol mundiu tendrán accesu illimitáu y de baldre a manuscritos, mapes, llibros raros, películes, grabaciones sonores, espublizaciones y semeyes de biblioteques ya instituciones culturales d’a lo menos una ventena de países.
Foi’l responsable de la Biblioteca del Congresu d’Estaos Xuníos, quien propunxo la puesta en marcha d’esti proyeutu en 2005. Na so opinión, "podría tener l’efeutu beneficiosu de xunir a les persones, exaltando’l calter fondu y esceicional de les diferentes cultures".
Amás de promover l’entendimientu mutuu nel planu internacional, la Biblioteca Dixital Mundial gueta ampliar la cantidá y diversidá de los conteníos culturales n’Internet; proporcionar material de documentación, información y estudiu a educadores, estudiantes y eruditos, asina como al públicu en xeneral; y creyar capacidaes nes naciones asociaes al proyeutu, con vistes a reducir la brecha dixital ente los diferentes países y dientro de caún d’ellos.
El sitio foi concebíu ya iguáu por un equipu de la Biblioteca del Congresu estadounidense, que cuntó cola asistencia téunica de la Biblioteca d’Alexandría (Exiptu). Tará disponible n’árabe, chinu, español, francés, inglés, portugués y rusu, anque cuntará con conteníos en munches llingües más. Tolos temes dirán acompangaos de descripciones y dellos sedrán presentaos en vídeos por bibliotecarios y archiveros especializaos, a fin de que los usuarios puean asitiar el so contestu.
Ente los tesoros que guarda la nueva biblioteca dixital destaquen esteles y güesos pa oráculos aportaos pola Biblioteca Nacional de China; manuscritos científicos arábigos procedentes de la Biblioteca y Archivos Nacionales de Exiptu; semeyes antigües d’América Llatina conservaes na Biblioteca Nacional de Brasil; el Hyakumanto darani, una espublización del añu 764 custodiada na Biblioteca Nacional de la Dieta de Xapón; la famosa Biblia del Diañu del sieglu XIII, perteneciente a los fondos de la Biblioteca Nacional de Suecia; y obres caligráfiques n’árabe, persa y turcu de les coleiciones conservaes na Biblioteca del Congresu d’Estaos Xuníos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.