11/4/09

Quebec y Valonia-Bruxelles sofiten les lliteratures de llingua francesa





Dos eventos recientes vienen a illustrar la implicación de Quebec (Canadá) y de Valonia-Bruxelles (Bélxica) empobinada a sofitar l’espardimientu de les lliteratures de llingua francesa.
La Ministra de Cultura y Audiovisual de Valonia-Bruxelles, otorgó’l Premiu a la Difusión de les Lletres nel Estranxeru de la Comunidá Francesa de Bélxica a Gilles Pellerin, profesor, autor y editor quebequense. Esti premiu, atribuyíu per primer vegada en 1998, gallardona a una persona de nacionalidá estranxera que, nel so país, trabayara na promoción de la lliteratura de Valonia-Bruxelles. El Sr. Pellerin, profesor de francés y de lliteratura, autor de noveles curties, ensayista, críticu lliterariu y responsable de delles revistes lliteraries, editor y direutor d’emisiones culturales y lliteraries, siempres se tien ocupao por defender la diversidá de les lliteratures de llingua francesa, ente elles la de Valonia y Bruxelles.
Per otra parte, Quebec cuntaba con una fuerte presencia na Feria del Llibru de Bruxelles d’esti añu. Unos cuarenta editores y una quincena d’autores participaron nesti importante eventu, que se cellebró en marzu y cuyu tema yera “Crisis y creyación”. Al marxe de la Feria, organizáronse actividaes d'escritura pública, permitiendo asina reaniciar l’espíritu que carauteriza los focos públicos d’escritura, empobinaos por escritores profesionales, tanto en Quebec como en toles partes del mundiu francófonu.

Quebec, con 7,6 millones d’habitantes, ye una de les naciones de Canadá (reconocida pol Parllamentu canadiense nel 2006) y la única rexón de Norteamérica col francés como única llingua oficial.
P’afondar nes estadístiques del francés en Quebec, pinchái equí :

http://www.spl.gouv.qc.ca/publications/statistiques/index.html

En Valonia, de 3,4 millones d’habitantes, más del 96% de les comunidaes (252 de les 262) tienen como llingua oficial única’l francés. Y en Bruxelles, de 1.100.000 habitantes ye oficialmente billingüe en francés y neerlandés, estímase que’l 50% de la población bruxellense ye francófona pol orixe de la so llingua materna, el 10% flamenca y el 40 % falen otres llingües (qu’utilicen cuasi esclusivamente como lingua franca al francés), nel so conxuntu’l francés ye emplegáu pol 95,5% de la población de cotidián.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.