3/3/17

Alonso va acudir el llunes a Madrid pa retomar la negociación de la creación de la especialidá docente

Tres casi un añu paralizada cola escusa dada pol Gobiernu estatal de tar en funciones, Genaro Alonso va retomar esti llunes en Madrid la negociación pa la creación de la especialidá docente. El conseyeru abrió les comparecencies de la Comisión Especial d’Estudiu sobre'l Réxime de Proteición y Promoción del Asturianu.
El secretariu d'Estáu d'Educación, Formación Profesional y Universidaes, Marcial Marín, comunicara n’abril al Gobiernu que la única vía posible pa la reconocencia de la especialidá docente de Llingua Asturiana y Gallego-asturiano yera’l cambiu del real decretu 1834/2008, d'especialidaes, un trámite que xulgara como “imposible” de facer naquel momentu por tar l’Executivu estatal en funciones. Agora, 10 meses depués, Alonso va siguir cola so intención d’aprobar la creación de la especialidá dende Asturies y asina cumplir con esti compromisu vieyu col sector educativu que permitiría dignificar l’enseñu del asturianu y igualaría los derechos de los maestros y maestres del idioma con respeuto al restu de profesionales del sector.
Ésti foi ún de los munchos puntos que tocó’l conseyeru d’Educación y Cultura na apertura na Sala Xovellanos de la Xunta Xeneral de les comparecencies informatives de la Comisión Especial d’Estudiu sobre'l Réxime de Proteición y Promoción del Asturianu, na que tamién participaron Fernando Padilla, direutor xeneral de Planificación Llingüística y Normalización; María Cristina Valdés, direutora xeneral d’Universidaes y Investigación; Ana María Cano, presidenta de l’Academia de la Llingua Asturiana (ALLA); Anxo Manuel Lorenzo, direutor xeneral de Cultura de la Xunta de Galicia; y Carles Martí, senador pol Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC). Alonso rellató les midíes que tien el Gobiernu en marcha “col propósitu de fomentar, promover y difundir l’usu del asturianu y del gallego-asturiano en todos los ámbitos sociales”.
Asina, destacó l’adaptación del asturianu al Marcu Común Européu de Referencia de les Llingües, na que lleven más d’un añu trabayandu un grupu d’espertos de Primaria, Secundaria y Universidá d’Uviéu y un representante de l’ALLA, “regularizando los niveles de referencia, del A1 al C1”. Hasta’l momentu, esti llabor yá afitó “los distintos niveles de competencia llingüística, los conteníos lexícos, gramaticales, ortográficos, sociollingüísticos y d’usu”, a lo que va siguir la ellaboración d’un decretu.
Na so intervención posterior, Valdés apuntó qu’esta incorporación del idioma al marcu común “va ser importante pal minor d’asturianu”, yá que fadrá ésti más atractivu pal alumnáu.
Currículu d’Infantil y el proyeutu pilotu
Ente los planes que tien en marcha l’Executivu siguen la modificación del currículu del segundu ciclu d’Educación Infantil pa impartir la asignatura de Llingua Asturiana y Gallego-asturiano nesta etapa y el plan esperimental que permitiría usar l’idioma como llingua vehicular en determinaes materies y cursos de Primaria. En cuanto a los medios de comunicación, el conseyeru indicó que’l so departamentu va incrementar la collaboración cola RTPA p’aumentar la emisión de programas n’asturianu.
L’Institutu Asturiano d’Alministración Pública Adolfo Posada y otres instituciones capaciteas van poner cursos de formación continua para personal del Gobiernu, que va procurar la espublización nel BOPA d’una versión n’asturianu de las distintes lleis, disposiciones o asunciones, indicó Alonso, qu’avanzó que 8 conceyos cuente col espediente d’oficialización toponímica avanzáu y que 13 tienlu en diferentes fases del procesu. Mentes, 4 entovía nun lo solicitaron.
Xunta d’Escritores en Llingua Asturiana
El conseyeru tamién anunció qu’Educación fixo un análisis detalláu sobre’l tratamientu de la llingua asturiana nos llibros de testu y reclamó cambios a aquelles editoriales qu’asoleyaba conteníu con errores, asina como l’unvíu d’una circular a tolos centros educativos recordando l’estatus llegal de la llingua asturiana y la necesidá de que los manuales s’axusten a lo establecío na Llei d’Usu y Promoción del Bable/Asturianu y a los decretos de currículu. D’igual forma apuntó que la Xunta d’Escritores en Llingua Asturiana va convocase una década depués pa favorecer una alderique sobre la creación lliteraria nel país.
Fonte: Asturies.com

2 comentarios:

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.