17/10/13

Los asturianos quieren una televisión que reflexe la so realidá cultural

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA) valoró güei l'estrenu de 'El faro' como un fracasu. La serie de la Forta, realizada mayormente con medios gallegos y que se rodó en más d’un 80% na llingua del país vecín, estrenóse'l llunes en TPA con un 1,3% d’audiencia, dalgo que convirtió a la asturiana na autonómica onde menos siguimientu tuvo la estrena. "Los asturianos-y dieron el llombu a una serie con una ambientación que refuga les referencies a una idiosincrasia concreta, como dalgo que respondía a la política cultural de la FSA, caracterizada pol complexu d’inferioridá y el despreciu a lo propio", destaca l'asociación nuna nota. Frente al fracasu de 'El faro', destaquen los bonos resultaos de 'Día de mercáu' y 'Sones', "que siempre tán perriba del 10% de share". Llamente que, a pesar d’estos datos, la televisión pública nun emite más del 5% de programes n'asturianu. "La cadena decidió espilfarrar el so presupuestu y participar na producción d’El Faro, que nun xeneró nengún puestu de trabayu n’Asturies y que nun respuende a los principios de defensa y promoción de la llingua y de la identidá cultural d’Asturies". La XDLA recuerda l’éxitu de series autonómiques realizaes na llingua propia y pon d'exemplu a la vasca 'Goenkale', qu’acaba de cumplir 20 años n’emisión; la gallega 'Padre Casares', que foi adaptada pola televisión andaluza, valenciana y balear, amás d’emitise doblada al castellanu en TeleMadrid y Castilla-La Mancha TV; la valenciana 'L’Alqueria Blanca', que ye líder d’audiencia nesi territoriu; y 'La Riera', telenovela de producción propia de TV3 qu’axunta cada tarde a 500.000 catalanes. "El so éxitu vien marcáu pola identificación del públicu na pantalla al traviés d’elementos qu’ayuden a reforzar la identidá cultural y llingüística". Encamienten a TPA a facer un apueste poles series de producción propia, lo que "repercutiría na economía del audiviosual asturianu". Fonte: Quéyeho!

2 comentarios:

  1. Pos sí... ya ye hora ¿non?

    ResponderEliminar
  2. Sobre esti tema yo pienso que la collaboracion ente CCAA nesti caso en televisiones y radios ta bien. Yo creo qu'inclusive rtve deberia dir nesa direccion y no como ente centralizador onde se proyecte una unica imaxe de españa y dende un solo llugar.
    La collaboracion de rtve y televisiones automonicas cuando se realizo funciono y yo creo qu'ensin esa decentralizacion delles pelis o documentales nun les podriamos ver yá que se limitarian a les sos respectives comunidaes, la llingua nun ye problema hay documentales y pelis que respetaron la llingua propia y despues traducieronlas ensin problemes.
    Sobre la RTPA ye la entruga del millon y porque abandonaron les emisiones de torneos de bolos impensable n'Euskadi cola pelota, porque mientres estos años pocos o ningun alderique de la llingua en tv , porque que nun faen telediarios en Asturianu como na television galega, porque utilicen esti ente pa comenrcializar la cultura asturiana, pa fines politicos, pa crear opinion interesa o pa desviar la atencion.
    En fin la RTPA puede ser d'otra manera esperemos que nun la quitaen cuando crean que yá nun -yos sirve.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.