Llibru Blancu del Profesoráu de José Antonio Marina
SUATEA vieno acabante asoleyar un comunicáu de denuncia nel qu’afita que cola presentación del llibru blancu per parte del Ministeriu en plena campaña electoral, “avanzóse un grau más nel intentu de descreitu del profesoráu del nuesu país”. Sigún SUATEA, el PP cunta col inestimable sofitu d’otres fuerces polítiques p’aumentar el coru de quien achaquen al profesoráu la responsabilidá de los males de la nuesa educación: “asina lo tamos viendo na presentación de los programes electorales y nel usu partidista del acabamientu del profesoráu en banciar ente candidatos.
Pero’l llibru blancu del profesor Marina, tantu na so versión amplia como na amenorgada, “nun respuende a les mires creaes pol PP nel sentíu de sentar les bases pa un alderique sobre la educación nel nuesu país. Llindase a faer gala d’un notable desconocimientu de la realidá educativa actual y a resalvar los verdaderos problemes que los años de retayos y depauperación traxeron a la enseñanza pública” Darréu reproduzse’l comunicáu de SUATEA dafechu:
1- El llibru blancu escarez d’un analís seriu y rigorosu alrodiu de l’actual situación de la educación pública. Pásase de dides sobre la medría de xeres, del númberu d’alumnáu al qu’atender, o del despidu de 40.000 docentes nos últimos años. Nun hai mención a les condiciones nes que se desenvuelven les actividaes docentes nin sobre les dificultaes que traviesen les families y l’alumnáu. Tampoco s’enceta la situación escepcional, respectu al restu d’Europa, d’un sistema educativu onde la enseñanza privada subvencionada al traviés de los conciertos educativos detrae cantidaes inxentes de fondos que tendríen de ser destinaos a la enseñanza pública. El llibru blancu prescinde de tou marcu socioeconómicu nun país nel qu’esisten millones de neños y neñes per debaxo del estragal de la probeza.
2. Les propuestes de Marina amuesen un desconocimientu fondu de la realidá na que los docentes desenvuelven el so llabor. Nun hai mención dalguna a que los principales problemes a los que güei s’enfrenten tienen que ver cola falta de sofitos pa realizar les sos funciones, la falta de tiempu material pa desenvolver el so trabayu debíu a la medría del horariu lectivu en secundaria, FP y enseñances de réxime especial, la falta de profesoráu tutor y especialista en primaria y la medría del númberu d’alumnos per aula. Sí se fai referencia a la comparanza con otros países pa concluyir que, en realidá, eses peores condiciones llaborales nun inciden na vida de los docentes nel nuesu país. Tampoco al so xuiciu tuvo importancia dalguna l’amenorgamientu drásticu del porcentaxe del PIB destináu a educación, asuntu que nin siquier ye mentáu de raspión nel so llibru. Pasar d’un 5’1% a un 4’3% en 2013 nun paez ser dignu de mención nel analís de partida.
3. Les recetes apurríes por Marina nel so llibru blancu basar nel so interés por demostrar una serie de tesis de forma preconcebida y non n’estudios rigorosos de la realidá educativa. La solución qu’ufierta a los problemes educativos nun consiste n’ameyorar el gastu educativu nel sector públicu. Pa él, la falta d’evaluación del profesoráu ye la base de tolos males. Y ello ensin argumentación dalguna. Namái apurre, pa sofitar la so argumentación, comparancies con dellos países onde s’aplicaron. Inclusive llega a reivindicar lo asocedío en Chicago y Nueva York nel cuelmu de la desfachatez: recordemos que’l sistema siguíu nestes ciudaes, que sacó a la cai a miles de docentes y de families pa protestar polo indigno del mesmu, consiste no siguiente: en sometiendo a evaluación a una determinada escuela y equipu educativu, si les resultancies son desfavorables, la escuela ve amenorgaos los sos fondos y el profesoráu los sos salarios. Si vuelve asoceder lo mesmo tres una segunda evaluación, la receta ye la mesma. Esto ye, en cuenta de detectar problemes y ayudar a superalos, vuelve castigase a esa comunidá educativa. Si tres la tercer evaluación les resultancies siguen siendo malos, la escuela ye cerrada o vendida y los sos docentes despidíos. Ésta ye no fondero la filosofía del señor Marina.
4. P’aplicar eses fórmules hai que vencer resistencies: esaniciar como interlocutores válidos a los sindicatos docentes – dalgunos como la Confederación de STEs yá dexamos claro’l refugu a les sos intenciones-; reforzar la figura de los directores pa que estos puedan conformar los claustros a la so guisa y aprovir les vacantes según la so voluntá; poder despidir a profesores que s’aguanten a les innovaciones”, una y bones el calter funcionarial d’estos ten de ser puestu en cuestión como asocede n’otros países..
5. Frente a les demandes de la inmensa mayoría del profesoráu que ta yá esperimentando lo que supon la LOMCE, Marina pretende reforzar los aspeutos más negativos de la mesma: la creación d’una carrera docente cola culminación de convertise n’asesor del conseyeru d’educación, la introducción d’un xerente nos centros y l’evaluación como elementu punitivu na vida docente son dalgunos d’ellos. La introducción d’un sistema competitivu ente’l profesoráu resalva que lo que’l profesoráu reivindica ye’l sofitu al trabayu n’equipu, l’amenorgamientu de la carga horaria, la estabilización de les plantiyes docentes, la formación del profesoráu dientro del horariu lectivu…
6. De perfacese la propuesta de Marina, la burocracia crecería de forma esponencial: les figures dedicaes a enllantar el sistema d’evaluación, supervisores de los supervisores y les consecuencies sobre la inmensa mayoría de los docentes, seríen desastroses pal conxuntu del sistema educativu. Precisamente unu de los mayores problemes denunciaos polos docentes ye la medría de les xeres burocrátiques deriváu del nuevu sistema impuestu cola LOMCE.
7. DEP: el tan cacarexáu MIR convertiríase na ampliación nun añu y nun cambéu de status del profesoráu. Anguaño’l profesoráu en práctiques cobra un salariu similar al de los sos colegues definitivos. D’aplicase la propuesta, el salariu d’un DEP podría ser equivalente al de los sos colegues MIR, en redol a unos mil euros. Un bon aforru pal sistema. Tres la primer selección, nun hai garantíes de que’l periodu de práctiques dea accesu a la condición de funcionariu sinón que’l sistema actual, el d’oposiciones nun se pon en tela de xuiciu. Una doble seleición que nun esiste nos países de la nuesa redolada.
8. El gran escaecíu ye’l profesoráu interín. Más de la cuarta parte de los docentes son interinos. La única mención que’l llibru blancu fai ye al so gran númberu pero nin una palabra sobre cómo estabilizalos nel emplegu. Esta crecedera esponencial del profesoráu precariu producióse polos retayos y l’interés en siguir con un ERE xigantescu qu’esanició miles de puestos docentes estables al traviés de les xubilaciones ensin que se repunxeren nin una mínima parte de los mesmes. Paez qu’a esti profesoráu condérgase-y al olvidu y l’espulsión del sistema públicu d’educación.
1- El llibru blancu escarez d’un analís seriu y rigorosu alrodiu de l’actual situación de la educación pública. Pásase de dides sobre la medría de xeres, del númberu d’alumnáu al qu’atender, o del despidu de 40.000 docentes nos últimos años. Nun hai mención a les condiciones nes que se desenvuelven les actividaes docentes nin sobre les dificultaes que traviesen les families y l’alumnáu. Tampoco s’enceta la situación escepcional, respectu al restu d’Europa, d’un sistema educativu onde la enseñanza privada subvencionada al traviés de los conciertos educativos detrae cantidaes inxentes de fondos que tendríen de ser destinaos a la enseñanza pública. El llibru blancu prescinde de tou marcu socioeconómicu nun país nel qu’esisten millones de neños y neñes per debaxo del estragal de la probeza.
2. Les propuestes de Marina amuesen un desconocimientu fondu de la realidá na que los docentes desenvuelven el so llabor. Nun hai mención dalguna a que los principales problemes a los que güei s’enfrenten tienen que ver cola falta de sofitos pa realizar les sos funciones, la falta de tiempu material pa desenvolver el so trabayu debíu a la medría del horariu lectivu en secundaria, FP y enseñances de réxime especial, la falta de profesoráu tutor y especialista en primaria y la medría del númberu d’alumnos per aula. Sí se fai referencia a la comparanza con otros países pa concluyir que, en realidá, eses peores condiciones llaborales nun inciden na vida de los docentes nel nuesu país. Tampoco al so xuiciu tuvo importancia dalguna l’amenorgamientu drásticu del porcentaxe del PIB destináu a educación, asuntu que nin siquier ye mentáu de raspión nel so llibru. Pasar d’un 5’1% a un 4’3% en 2013 nun paez ser dignu de mención nel analís de partida.
3. Les recetes apurríes por Marina nel so llibru blancu basar nel so interés por demostrar una serie de tesis de forma preconcebida y non n’estudios rigorosos de la realidá educativa. La solución qu’ufierta a los problemes educativos nun consiste n’ameyorar el gastu educativu nel sector públicu. Pa él, la falta d’evaluación del profesoráu ye la base de tolos males. Y ello ensin argumentación dalguna. Namái apurre, pa sofitar la so argumentación, comparancies con dellos países onde s’aplicaron. Inclusive llega a reivindicar lo asocedío en Chicago y Nueva York nel cuelmu de la desfachatez: recordemos que’l sistema siguíu nestes ciudaes, que sacó a la cai a miles de docentes y de families pa protestar polo indigno del mesmu, consiste no siguiente: en sometiendo a evaluación a una determinada escuela y equipu educativu, si les resultancies son desfavorables, la escuela ve amenorgaos los sos fondos y el profesoráu los sos salarios. Si vuelve asoceder lo mesmo tres una segunda evaluación, la receta ye la mesma. Esto ye, en cuenta de detectar problemes y ayudar a superalos, vuelve castigase a esa comunidá educativa. Si tres la tercer evaluación les resultancies siguen siendo malos, la escuela ye cerrada o vendida y los sos docentes despidíos. Ésta ye no fondero la filosofía del señor Marina.
4. P’aplicar eses fórmules hai que vencer resistencies: esaniciar como interlocutores válidos a los sindicatos docentes – dalgunos como la Confederación de STEs yá dexamos claro’l refugu a les sos intenciones-; reforzar la figura de los directores pa que estos puedan conformar los claustros a la so guisa y aprovir les vacantes según la so voluntá; poder despidir a profesores que s’aguanten a les innovaciones”, una y bones el calter funcionarial d’estos ten de ser puestu en cuestión como asocede n’otros países..
5. Frente a les demandes de la inmensa mayoría del profesoráu que ta yá esperimentando lo que supon la LOMCE, Marina pretende reforzar los aspeutos más negativos de la mesma: la creación d’una carrera docente cola culminación de convertise n’asesor del conseyeru d’educación, la introducción d’un xerente nos centros y l’evaluación como elementu punitivu na vida docente son dalgunos d’ellos. La introducción d’un sistema competitivu ente’l profesoráu resalva que lo que’l profesoráu reivindica ye’l sofitu al trabayu n’equipu, l’amenorgamientu de la carga horaria, la estabilización de les plantiyes docentes, la formación del profesoráu dientro del horariu lectivu…
6. De perfacese la propuesta de Marina, la burocracia crecería de forma esponencial: les figures dedicaes a enllantar el sistema d’evaluación, supervisores de los supervisores y les consecuencies sobre la inmensa mayoría de los docentes, seríen desastroses pal conxuntu del sistema educativu. Precisamente unu de los mayores problemes denunciaos polos docentes ye la medría de les xeres burocrátiques deriváu del nuevu sistema impuestu cola LOMCE.
7. DEP: el tan cacarexáu MIR convertiríase na ampliación nun añu y nun cambéu de status del profesoráu. Anguaño’l profesoráu en práctiques cobra un salariu similar al de los sos colegues definitivos. D’aplicase la propuesta, el salariu d’un DEP podría ser equivalente al de los sos colegues MIR, en redol a unos mil euros. Un bon aforru pal sistema. Tres la primer selección, nun hai garantíes de que’l periodu de práctiques dea accesu a la condición de funcionariu sinón que’l sistema actual, el d’oposiciones nun se pon en tela de xuiciu. Una doble seleición que nun esiste nos países de la nuesa redolada.
8. El gran escaecíu ye’l profesoráu interín. Más de la cuarta parte de los docentes son interinos. La única mención que’l llibru blancu fai ye al so gran númberu pero nin una palabra sobre cómo estabilizalos nel emplegu. Esta crecedera esponencial del profesoráu precariu producióse polos retayos y l’interés en siguir con un ERE xigantescu qu’esanició miles de puestos docentes estables al traviés de les xubilaciones ensin que se repunxeren nin una mínima parte de los mesmes. Paez qu’a esti profesoráu condérgase-y al olvidu y l’espulsión del sistema públicu d’educación.
Estes son dalgunes de les reflexones tres una primer llectura del llamáu llibru blancu. Tratase de propuestes realizaes ensin tener cuenta al profesoráu, nin a les circunstancies nes que desempeña’l so llabor. Pretender encetar un alderique educativu pa supuestamente ameyorar la enseñanza ensin cuntar colos sos principales protagonistes. Ye, poro, una iniciativa que naz muerta. Tres les eleiciones, tienen de revertise los retayos, recuperar la inversión na educación pública, plantegase meyora de les condiciones nes que los docentes trabayen, garantizar una enseñanza pública calidable pa toos y toes. La propuesta de Marina, llamentablemente, va en sentíu contrariu a lo que la inmensa mayoría esperamos”. Fonte: asturnews.com
L'oficiu docente n'España ta infravalorada y tremendamente desasistida en tolos aspeutos a diferencia de los países nórdicos. De mano, estos qu'esixen la nota más alta de la selectividá pa escoyer a los sos futuros maestros y profesores. Marina tien razón n'esixir muncho más.
ResponderEliminare urxente y bien necesaria la revalorización social, llegal, económica, etc del oficiu docente n'España. Y pa ello una corte de selectividá bien alto y unos planes d'estudiu bien cimeros pa la carrera de Maxisteriu, con oposiciones al altor, que el directores escolares puedan escoyer convenientemente a los sos docentes, y evaluaciones periódiques d'estos. por que se caltengan al día en técniques docentes, reciclajes, y rendimientos.
ResponderEliminarEn concencia daqué hai que faer porque l'Informe Prisa denúncianos que munches coses tán faciéndose bien mal pa la cantidá de medios con que se cunten n'España.
ResponderEliminarMedios hai más que suficientes pa faer les coses bien y con bayura. El problema ye'l sistema y los calces, y hai que solucionalo d'una vegada por toes.
ResponderEliminarBonalmente, a maxisteriu van les notes más baxes de la selectividá y asina nunca vamos llograr ameyorar l'Informe Prisa. Hai que mirar a Suecia, Noruega y Finlandia onde la corte ye'l más altu de toles carreres universitaries. Amás les direcciones de los colexos escueyen y contraten personalmente unu a unu a los sos profesionales. D'ende salen les sos peraltes resultancies académiques.
ResponderEliminarMás que saber un montón de coses, que tamién, hai que saber enseñalo y empatizar esto ye llegar a los alumnos.
ResponderEliminarTien muncha razón el profesor Marina, muncha.
ResponderEliminarSaber tol mundu y tol mundu mundial dase cuenta de tal necesidá pero a munchos y munches profesionales y especialmente a los lliberaos de los sindicatos de la enseñanza suénalos fortísimo eso de les evaluaciones periódiques, ¿porqué va ser?
ResponderEliminarSilverio, pos va ser qu'a el "desertores de la tiza" espánta-yos la idea d'una evaluación porque, con muncha diferencia, son los que peor preparaos pa dar clases y nunca-yos interesó la docencia pa nada. Saber toos y toes.
ResponderEliminarPriemru hai que lleer el llibru de José Antonio Marina y lluéu falar. Hai delles coses bien aprovechables y bien bones. La evaluación ye necesaria.
ResponderEliminarNacho, los lliberaos sindicales son una raza protexida de enchufados políticos de toes los enclinos, de toes, pa nun baldar una, son l'antítesis de la enseñanza. Esi especimen enxamás van pasar evaluación nenguna por eso, porque son la quintaesencia del enchufe y amás del más ineptu.
ResponderEliminarMarina ye un sabiu na materia.
ResponderEliminarHai que dar altor y dignidá a la enseñanza y autoridá al profesoráu, Marina tiene razón.
ResponderEliminarYe bien necesaria una llei d'educación consensuada por que sía beneficiosa, de llarga duración pa llograr ver los sos efectos y que camude la pésima trayectoria del Informe Prisa. El profesor Marina indica'l camín correctu.
ResponderEliminarYá queden pocos como'l profesor Marina, toca escuchar al sabiu.
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