22/1/13

CSI-Educación reclama la oficialidá pa iguar la situación del asturianu na LOMCE


2CSI-Educación reclama la oficialidá pa iguar la situación del asturianu na LOMCE

El sindicatu desixe iguar les deficiencies, y ufrir una situación digna pa la llingua asturiana na LOMCE.
La CSI valoró l'alcuerdu algamáu pente la Conseyería y el Ministeriu d'Educación manifestando que "L’asignatura de Llingua Asturiana y Gallego-Asturianu yá ye d’obligada ufierta nos centros escolares asturianos, acordies colo dimpuesto na Llei d’usu y promoción del asturianu". Amás, consideren que "Les palabres de la conseyera nun esclarien nada sobre’l futuru de l’asignatura al nun concretar como se va a inxertar ésta na reforma educativa. Esto fai que les espectatives seyan preocupantes y que pudieremos tar ante un empeoramientu grave de les condiciones: convertiéndose nuna asignatura optativa (sin alternativa), compitiendo en condiciones d’inferioridá cola Educación Artística y una segunda llingua estranxera, ye dicir, a como ta anguaño en Secundaira., mientres qu’en Secundaria podría dase’l casu de que l’asturianu compitiese con munches más asignatures de que lo fai agora; el pesu curricular podría minorizase con una carga horaria entá menor que l’actual".
Tamién camienten que "La conseyera tampoco fai nenguna referencia a la situación llaboral de los docentes d’asturianu y gallego-asturianu, nin a la creación de la especialidá. Docentes que, tres trenta años de precariedá absoluta, nun cuenten con nengún tipu d’información sobre esti procesu de reforma por parte de la Conseyería y muncho menos foron consultaos sobre’l mesmu". Poro, desixen  "que la Conseyería d’Educación subsane les actuales deficiencies que sufre la enseñanza de la llingua asturiana y que garantice’l derechu a la conocencia del asturianu qu’establez l'Estatutu d’Autonomía d’Asturies, y que la Llei d’Usu y Promoción del Asturianu y del Gallego-Asturianu desarrolla garantizando la voluntariedá de la mesma, ensin tener que competir con nenguna otra asignatura".
Pa finar, afiten que "nun podemos dexar de recordar que esiste una solución para resolver esta cuestión de la manera más cenciella y lóxica: la declaración d'oficialidá del asturianu", al tiempu que treslladen "el nuestru sofitu a l’Asamblea de docentes de llingua asturiana y gallego-asturianu y a cuantes acciones promuevan".

Fonte: Infoasturies

3 comentarios:

  1. ¿Cuánto más hai qu'esperar
    pa ponese a trabayar
    pa que'l gobiernín apruebe
    la oficialidá?

    El movimientu pola llingua yá fai cuarenta años...

    ResponderEliminar
  2. ¿Cuánto? hasta que la xente asturiano lu esixa por buenes o por males na cai, dada la bien llamativa ausencia y callada recalcitrante d'entidaes, o asociaciones (incluyíes las culturales y l'ALLA) que dada la so autoridá na tema de la llingua podríen bien asumir algún tipu de liderazgu llingüísticu-moral-social y nun solu'l cómodu-filosóficu.
    Hasta esi momentu, nada.

    ResponderEliminar
  3. Ye una vergoña tar ensin oficialidá.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.