2/4/12

Manifestación pol occitanu



Las autoridades francesas y aranesas en la cabecera de la manifestación en favor del occitano
Más de 30.000 personas reivindican el occitano

Més de 30.000 persones van participar ahir en la manifestació celebrada a Tolosa a favor de la pervivència de la llengua occitana, segons fonts de la gendarmeria gal·la. El Conselh d'Aran se sumó a la movilización y con este fin fletó un autobús gratuito que salió de Vielha a las 9 de la mañana. La movilización comenzó a las 14.00 horas hasta las 18.00 horas y recorrió las principales calles de la ciudad occitana. El vicesíndic, Luis Carlos Medina, acudió en representación del Síndic, Carlos Barrera, y también asistieron el responsable de Política Lingüística, Jusèp Lois Sans, y de Cultura, Jèp de Montoya, así como el vicepresidente tercero de la Diputación, Pau Perdices, entre otros representantes del Parlament de Cataluña y de la Generalitat. Esta es la cuarta manifestación después de las celebradas en 2005, 2007 y 2009.
Fonte: diari Segre 01/04/2012

5 comentarios:

  1. Ye una pasada que l'aranés seya oficial y l'asturianu entá non.

    ResponderEliminar
  2. eso ye pola sensibilidá cultural,llingüística y democrática y el ciñu polo de so que tienen unos y la que tenemos otros.

    ResponderEliminar
  3. Jo crec que pot ser sensibilitat però també estructura mental o escala de valors o digueu-li com volgueu.

    Per a mi, que l'occità sigui llengua cooficial a Catalunya, que 4.000 persones el tinguin com a llengua pròpia, que sigui llengua vehicular a les escoles de l'Aran o que es facin emissions en aranès a la ràdio i a la televisió, no és un perill ni un menyspreu al català.

    Per als castellans (parlo de la majoria habitual) que l'asturià sigui llengua cooficial a Espanya, que 900.000 persones el tinguin com a llengua pròpia, que sigui llengua vehicular a les escoles d'Asturies o que es facin emissions en asturià a la ràdio i a la televisió, sí és un perill i un menyspreu al castellà.

    ResponderEliminar
  4. llámalo prioridaes pa la xente. Creo qu'onde quies dicir castellans(nun tamos na guerra dels Segadors nin na guerra de Sucesión) has de dicir españoles, tamién hai asturianos o aragoneses(F.Jiménez los Santos),vascos(Rosa Díez),riojanos(Gustavo Bueno,antiguos castellanos vieyos)...que s'oponen a la oficialidá del asturianu.
    Y de llingua propia pa 900 mil... qué más quixeramos, con 400 mil taría más aprosimao.

    ResponderEliminar
  5. llámalo prioridaes de la xente si quies. Asina fora verdá y fueramos 900 mil que tienen l'asturianu como llingua própia,400 mil ye más aprosimao. Creo qu'onde dices castellans habrías de dicir españoles (ye que nun tamos na Guerra dels Segadors nin na Guerra de Sucesión). Tamién hai asturianos que tan en contra de la oficialidá, aragoneses que tan en contra(Fedelico Jiménez los Santos), vasques que tan en contra (Rosa Díez), riojanos(antiguos castellano vieyos) que tan en contra (Gustavo Bueno),.......

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.