22/3/12

Mas pide al presidente del Parllamentu Européu que'l catalán puea usase nos plenos



El presidente de la Generalitat, Artur Mas, ha pedido este miércoles al presidente del Parlamento Europeo, Martin Schulz, que los eurodiputados puedan utilizar el catalán en los plenos y ser traducidos a todas las lenguas oficiales, al tiempo que ha asegurado que esta medida no supondría un gran gasto."Nos gustaría que algún día los diputados catalanes en el pleno del Parlamento Europeo puedan también hablar en catalán y que esta intervención en catalán se traduzca a las demás lenguas oficiales y de trabajo de la Unión Europea", ha explicado a la prensa en Bruselas (Bélgica), a donde ha viajado en visita oficial. Mas ha defendido que dar este paso "prácticamente no costaría dinero" porque afirma que la mayoría de los intérpretes españoles en la Eurocámara ya hablan catalán. Sobre las posibilidades de que prospere el uso del catalán en la Eurocámara, Mas se ha mostrado "optimista" porque ve en el nuevo presidente del Parlamento europeo a alguien que "cree en ello"."El paso del tiempo nos va dando la razón y nos ayuda y, además, hemos de ir buscando alianzas con otros ámbitos para que se pueda hacer de la forma más natural posible", ha añadido. Con todo, ha mostrado prudencia al apuntar que se ha intentado "en muchas ocasiones" el "reconocimiento de la personalidad propia de Catalunya fuera de Catalunya" y no siempre se ha conseguido. El presidente de la Generalitat también ha aclarado que en su vista a la institución europea no ha incluido un encuentro con el vicepresidente de la Eurocámara y eurodiputado del PP Alejo Vidal-Quadras porque éste mantiene su "oposición absoluta y total al reconocimiento" del catalán." Se le ha acentuado este criterio de oposición rotunda y radical en el tema del catalán. No contamos con el señor Vidal-Quadras desde el punto de vista de la ayuda, sabemos que intentará obstaculizarlo si puede", ha argumentado Mas, para después señalar que hay otras voces "más razonables" dentro del Partido Popular.


más info: telenotícies vespre tv3, 21/03/2012,15' 30"

23 comentarios:

  1. Vidal-Quadras ye catalán de llingua materna catalán.

    ResponderEliminar
  2. Vidal-Quadras i Roca. Sí, com el Roca i Junyent, que aquí tots són, si no família, companys d'escola.

    Però segons persones que el coneixen bé de fa anys, afirmen que quan l'any 91 va plantejar l'assalt a la presidència del PP a Catalunya, va aprofitar intel·ligentment i amb una gran visió de futur el nínxol ecològic (o sociològic en aquest cas) de l'espanyolisme més radical. Abans d'aquesta data era espanyol però sensat i molt moderat.

    Clar, també és molt intel·ligent (físic nuclear, de fet) i es va crear un personatge per a liderar una part de la societat que en aquell moment no tenia ningú ni intel·ligent ni presentable al capdavant. Repeteixo, això afirmen persones que el coneixen.

    ResponderEliminar
  3. El catalán tien toles de ganar na batalla pola oficialidá na Xunión Europea pola bayura d'argumentos favoratibles qu'apurre.

    ResponderEliminar
  4. A ver home a ver si esclariamos d'una vegada, en Cataluña esisten unes deldes terribles y nun hai perres pala xente y les sos necesidaes más urxentes (sanidá, tresportes urbanos y trenes, eletricidá, etc, etc) pero sí les hai pa "embaxaes" nel estranxeru ensin sentío dalgunu y percares de caltener... ¿cómo ye y cómo s'entiende eso? porque toos el catalanes son españoles, y Cataluñá ye España que se sepa.

    ResponderEliminar
  5. home, hai catalanes que nun son españoles y non toa Cataluña ye España.Repasa a ver cuánto cuesten los Institutos Cervantes y cuántos hai.

    ResponderEliminar
  6. Home no estoy d'alcuerdu, los Institutos Cervantes representen y trabayen por y para España (entera, incluyida Cataluña) y el idioma de todos como españoles y del mundu enteru de fala española y son institucionales. Les "embaxaes" catalanes son un capricho catalanista ensin sentíu ya imposible de caltener nunmomentu d'escasez de too en la propia Cataluña, ye antes la necesidá qu'el caprichu políticu emperráu d'unos pocos.

    ResponderEliminar
  7. Y les embaxades Ramon LLull,eses a les que-yos tines tanta rocea son embaxaes culturales y económiques de la Generalitat.De xuru que los I.Cervantes(en Marruecos hai 6) represesenten la diversidá cultural y llingüística d'España.

    ResponderEliminar
  8. Sí, en canvi l'embaixada espanyola a les Maldives és molt important i es justifica plenament per tots els beneficis que n'obtenim.

    I més valdria que et preocupessis de que el "teu" Instituto Cervantes no ofereix cursos d'asturià. Tan espanyol "entero" que ets.

    http://bremen.cervantes.es/es/cursos/cursos_catalan_gallego_vasco.htm

    ResponderEliminar
  9. Mas quier el cielu y la lluna, too pa Cataluña ¡ah! y más perres.

    ResponderEliminar
  10. Saps quina és la solució perquè Catalunya no continuï robant a Espanya? La resposta molt aviat a les notícies de la tele.

    ResponderEliminar
  11. Pedro,taríes meyor mirando polo nueso que tener envidia de los demás25 de marzo de 2012, 15:21

    A ver si deprende Cascos o'l que salga güei de les elleiciones nacionales a pidir p'Asturies porque los asturianos por nun pidir nun pidimos nin no que depende de nós como la oficialidá.
    Menos criticar a los otros y más faer país.

    ResponderEliminar
  12. Non home, tas perequivocáu porque la respuesta a pesar de les noticies de la tele y la prensa, pos va a ser que non.

    ResponderEliminar
  13. Ah, que no vol dir que continuarem robant-vos i demanant més i quedant-nos tot el que és vostre? Doncs aleshores no et queixis.

    ResponderEliminar
  14. Silverio,has de mirar el caberu congresu de CDC y verás como paez que va ser que sí.
    Pero, claro, paez qu'otros tan perequivocaos y tu non.

    ResponderEliminar
  15. Pos va ser qu'a Mas... menos.

    ResponderEliminar
  16. O si préstate más... tamién menos Mas. Tou ye entamar nun xuegu de pallabres.

    ResponderEliminar
  17. tien que ser qu'el collaciu Silverio ye pergraciosu y ri les sos propies gracies ¿non?

    ResponderEliminar
  18. Qui no té feina, el gat pentina (Quien nun tien xera, el gatu peña).

    ResponderEliminar
  19. Mas ta escorándose muncho creando tensión innecesario y más incomprensiones.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.