5/3/12

La llingua asturiana nes elleiciones autonómiques del 25-M


Xuan Porta Allende
La falta de oficialidad de la llingua asturiana no supone una barrera para su uso en la campaña electoral del 25-M. Los ciudadanos de una población bilingüe tienen derecho a escuchar y leer los mensajes electorales también en la lengua propia de la comunidad autónoma, actualmente protegida por el artículo 4º del Estatutu d’Autonomía.

Es una obligación ética transversal para todas las opciones políticas que se presentan en Asturies, respetar los derechos lingüísticos asturianos y emplearlos en su contacto con los ciudadanos.

Desde aquí quiero felicitar a las asociaciones Iniciativa pol Asturianu, por pedir a los partidos que realicen la campaña electoral en asturianu, y a N’Ast, por pedir que las papeletas en asturianu legalizadas ya, estén presentes en los colegios electorales, cosa que todavía impide la Junta Electoral Provincial.

Fonte: Diagonal

5 comentarios:

  1. Grupu Votantes N'asturianu5 de marzo de 2012, 18:54

    Somos bien de los que tamos totalmente acordies con Xuan Porta Allende nes sos apreciaciones enriba claramente espresaes. Yá que nun cayer en sucu baxeru y sirvan d'enforma pa estes elecciones y pa toes d'equí p'arriba. El nueso sofitu total.

    ResponderEliminar
  2. Yo tamién toi acordies con xuan Porta.
    Pero con animo constructivo voi dar la mio opinión y ye que pa mi da pa muncho mas esti tema. Ye tiempu d'elecciones polo tanto ye hora de falar d'autogobiernu de derechos y de xestión de los nuesos propios recursos nesto de la llingua y en lo otro.
    Pequenos xestos yá nun valen, presencia yá nun vale hai qu'esixi-yos un plan de normalización de la llingua a tolos niveles col nome de oficialida o con el que quieran.

    ResponderEliminar
  3. Si no us accepten les paperetes en asturià als col·legis electorals, podeu posar taules i cabines amb paperetes en asturià, sempre que repartiu paperetes de tots els partits (si no, us podrien acusar de fer campanya el dia de les eleccions) i ho feu a més de 50 metres de qualsevol col·legi.

    ResponderEliminar
  4. Grupu Votantes n'asturianu7 de marzo de 2012, 13:00

    Hai de desixir con ganes y personalidá a los partidos políticos que puxen, porque glayen munchu nos foros televisivos y escritos pero ye mentida que lluchen pol asturianu, n'Asturies nengún partido, nengún n'absolutu, toa mentira.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.