26/3/12

L'orpín cala adulces


Cuando una colonización se fai militarmente, con presencia física y bélica, tol mundu la presencia. Ye posible entós que surda una resistencia ante ella.

Cuando una colonización se fai sele, ocultando o camudando la historia, convenciendo a los falantes de que la so llingua ye inferior y una torga p’avanzar na vida, la so presencia marutada pue consiguir que nun guañe resistencia dala.

Ye, a fin de cuentes, esti últimu casu’l que resulta más efeutivu y eficaz p’algamar el propósitu de xuncir a los anexionaos al xugu de los colonizadores. Y resulta una erbía perutilizada dayures mesmamente nestes dómines.

L’orpín cala adulces. De mano pue paecer un afalagu pal peyellu. Pero, al final, acabes caláu hasta la caña’l güesu.

Porque cuando nun te das cuenta de que te tan cambiando la historia, la cultura, la llingua y, en definitiva, la identidá de la tierra a la que perteneces, al final acabes siendo otru ser distintu al que yeres y perteneciendo a otru pueblu estremáu al que pertenecieres.

Lluis Muñiz Antuña

Fonte: Aruelu.com

13 comentarios:

  1. Per això, per a donar prestigi a la llengua, cal que sigui oficial.

    Antigament les llengües es mantenien perquè la gent parlava l'idioma, perquè s'escrivien llibres o perquè es dictaven lleis en ella.

    Actualment, si no tens l'etiqueta d'oficial, no tens visibilitat, no tens prestigi i no existeixes.

    Si no és oficial, mai no tindreu garantit el futur. Si és oficial, potser (repeteixo, potser) tindreu futur.

    ResponderEliminar
  2. Ayeri dióse un pasín más pa la desapaición del asturianu colos resultaos elleutorales asturianos.Volvieron ganar los xenocides culturales,llingüísticos.. amás de tener representación yá los ultrafacistes españolistes totalitarios d'UPyD.
    L'allugamientu ye de bloquéu pa poder gobernar.
    Igual pauten una coalición españolista(la coalición del duernu los gochos) a mou d'Euskadi con tal de tornar otra vegada a los "nacionalistes asturianos" de FAC.

    ResponderEliminar
  3. Agora tenemos nel Parllamentu 5 diputaos pola oficialidá y 1 a la escontra. Hai que convencer a los 39 restantes, quiciabis con otres estratexes.

    ResponderEliminar
  4. Ye una pena que non figure nos programas ellectorales de los partíos mayoritarios l'apueste pola oficialidá de la llingua asturiana porque ye perentoriu, urxente y bien necesaria pa lo muncho qu'ahi que faer en base a ello y a partir d'ende, pero paez que por desgracia va tardar n'asoceder tan esperáu y deseyáu eventu, anque nun tenemos que perder les esperances nin amurnianos sinón lluchar con más fuerza pola reconocencia oficial de la llingua.

    ResponderEliminar
  5. errata na 3ª llínea a la fin: ...qu'hai que...

    ResponderEliminar
  6. Nun se qué ye pior p'Asturies, o FSA-PSOE + IX(5) + UPyD(1) o PP + FAC + UPyD(1).
    De toes toes Asturies sal perdiendo y sobre too la oficialidá.

    ResponderEliminar
  7. Qualsevol partit polític multiplicat per UPyD dóna com a resultat zero en drets lingüístics.

    ResponderEliminar
  8. Col UPyD nadamos contracorriente na cuestión de la llingua o meyor dichu vamos de culu

    ResponderEliminar
  9. Otra vegada trampes y más trampes28 de marzo de 2012, 20:35

    Afayar que gran parte del votu emigrante que favorez al PSOE nun nun ser recoyó nin llegó, como ye preceptivu y llegal na lexislación vixente, al traviés embaxaes españoles nel estranxeru comun ye preceutivu, a pesar de que la Xunta Ellectoral asturiana dar por bonos y llegales. Agora resulta que fueron unviaos per corréu ordinariu polo que van ser anulaos y FORO recupera lo suyu. Trampes pa tou, ye'l so modus operanci inclusive pa nun llegalizar nin aprobar la oficiali´da del asturianu al traviés de munchos años como bien sabemos por estos llares norteños.

    ResponderEliminar
  10. La cosadiella del mangonéu tramposu nun tien remediu, rapaz. Val más que llegalicen la llingua que y lo que-yos pide'l pueblu asturianu dende va munchoso años y dexen de faer trampes porque se coyer antes al mentirosu que al coxu.

    ResponderEliminar
  11. Paez que UPyD va tener la llave del gobiernu asturianu, pero ta escontra la oficialidá la llingua.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.