28/10/10

Nun dexen a 5000 escolinos estudiar asturianu


La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana estima que unos 5.000 alumnos no pueden estudiar asturiano "por las maniobras del Principado", principalmente en educación secundaria. Así, el colectivo pidió que "se aplique la Ley de Promoción y Uso" que establece la posibilidad de estudiar asturiana sin discriminación.

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana estima que unos 5.000 alumnos no pueden estudiar asturiano "por las maniobras del Principado", principalmente en educación secundaria. Así, el colectivo pidió que "se aplique la Ley de Promoción y Uso" que establece la posibilidad de estudiar asturiana sin discriminación.
En una rueda de prensa, Carlos Pulgar, portavoz de la Xunta, se refirió a la reciente sentencia del TSJA que anula la ratio mínima de alumnos para crear grupo de esta asignatura, con objeto de acabar con este problema. La Xunta exigió que se aplique la misma inmediatamente en lugar de recurrirla, como anunció el consejero de Educación Herminio Sastre.
Pulgar insistió en las "maniobras" para que los alumnos no estudien asturiano. Hay alumnos que lo piden y no saben quién más lo pedía. Nunca llegaban a saber si realmente había ocho alumnos, o más, y nunca acaba saliendo el grupo de asturiano.
Así, la Xunta realiza una correspondencia entre los casos que conoce y la proporción de porcentajes que estudian asturiano en primaria y secundaria, para estimar que unos 5.000 podrían quedarse cada año sin cursar esta asignatura por estas prácticas.
Rechazó además que la eliminación del ratio suponga un "despilfarro", como señaló el consejero de Educación. "Que busque el despilfarro en otros ámbitos de la Consejería de su confianza, y no en los profesores de asturiano", señaló. "Los maestros de asturiano trabajan porque existe esta demanda", recalcó.

Clase de asturiano
Por otra parte, la Xunta pola Defensa de la Llingua anunció la celebración simbólica de una clase de asturiano en la Plaza la Escandalera de Oviedo, como primera movilización para exigir la aplicación de la Ley de Promoción y Uso. Será el próximo día 13 de noviembre, a las 13.00 horas.
Una persona vinculada al sistema educativo explicará a los asistentes el mecanismo de esta sentencia y la situación en las que están los maestros de asturiano.

Fonte: 20 minutos

6 comentarios:

  1. xenocidiu llingüísticu y llimpieza cultrural30 de octubre de 2010, 15:41

    El Gobiernu Areces fai lo imposible por desaniciar l'asturianu de la faz de la Tierra.
    O ye dexar ensin clase a 5000 neños o amenazar a los pas si esbillaben asturianu los sos neños o esconder los resultaos de les encuentes sociollingüístiques que nun-yos yeren favorables.

    ResponderEliminar
  2. Asturies tien lo que merez.

    ResponderEliminar
  3. Asturies nun merez la represion y marxinacion de la llingua propia. Cosa que nun pasa nes otres comunidaes billingues.

    ResponderEliminar
  4. Pepín el llargu...31 de octubre de 2010, 18:07

    Paezme que'l collaciu o collacia "merecíu" tien muncha razón y quier dicir que n'Asturies dellos asturfalantes non faen casi na pola oficialidá y pola llingua; una manifa perguapina'l añu y dalgunes conferencies o ponencies académiques y la bandera asturiana quieta fasta'l añu prósímu. Dende'l Gobiernu asturianu los partíos na poltrona y adláteres ríense(percontentos ellos) y siéntanse pa ver pasar dellantre la so puerta'l cortexu de la llingua que non mexora... ¿moribunda? Pasa'l tiempu y l'asuntu de la oficialidá, perquietu, non progresa; ¿oficialidá? non enxamás diz el altu xefe la cávila a los sos adláteres sonrientes, non fai falta; tan toos quietinos paraos, ta tol mundiu tranquilo ¿Y la oficialidá pa cuándo? tranquilos hom, non fai falta.

    ResponderEliminar
  5. Si l'enseñu la llingua non tien continuidá na secundaria y 5000 escolinos queden ensin clas d'asturianu tamos caminando p'atrás. La conseyería d'educación del gobiernu d'Areces ye la responsable. Desixamos la oficialidá.

    ResponderEliminar
  6. ¡¡¡OFICIALIDÁ YA!!!

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.