9/6/09

Tercer informe del Reinu Xuníu sobre la Eurocarta




Según asoleyó ayeri'l Buró Européu pa les Llingües Menos Espardíes esta ye la situación de delles de les llingües nel Reinu Xuníu:

Irlandés
La falta d’información sobre la provisión del irlandés y’l so retrasu fizo enfadar al NGO Pobal de la llingua irlandesa que describió na prensa a l’Asamblea del Norte de Irlanda y al Gobiernu del Reinu Xuníu como “incapaces de un puntu d’alcuentru baxo la llei internacional”.

Gaelicu escocés
El gaélicu escocés fizo progresos col nuevu canal de TV gaélicu, y Bòrd na Gàidhlig dio anuncia del so nuevu plan llingüísticu pal Conseyu de les Highland. Pesia’l fuerte sofitu del gobiernu escocés entá falta una adecuada provisión de les señales billingües y de la planificación llingüística riquíos pol acta de la llingua gaélica, que precisa facese en tolos conseyos d’Escocia. El canal de TV tien problemes de receición como canal regular terrrestre de baldre.


Córnicu
Tien problemes na falta de xeneralización na educación y que se dea nos colexos como asignatura mesmo que la hestoria de Cornualles.
La so reconocencia garró puxu pola so inclusion nel Framework Convention for National Minorities (FCNM) del Conseyu d’Europa. La Convención rique a los gobiernos a “reconocer el drechu de deprender la so llingua nel sistema educativu”.

3 comentarios:

  1. Del galés namái l'informe namái diz que progresa de mou afayadizu.

    ResponderEliminar
  2. Doncs molt bona notícia pel còrnic perquè sempre habia llegit que era una varietat gal·lesa extinta.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.