23/12/09

Primer pasu pa oficializar l'aranés


El Govern apreba l’anteproyeutu que prevé qu’esta llingua puea utilizase énte les alministraciones del territoriu catalán.

La Generalitat aprebó’l Proyeutu de Llei de la llingua aranesa, en cumplimientu del mandatu qu’establez l’Estatut y pa cumplir los compromisos establecíos na Carta Europea de les llingües rexonales o minoritaries, informa’l Govern.

Según establez l’alcuerdu del gobiernu catalán, los oxetivos xenerales del Proyeutu de Llei son regular el so usu oficial, afitar los drechos lingüísticos en rellación con esta llingua y collaborar col restu del dominiu llingüísticu.

L’alcuerdu destaca que l’artículu 3.2 del Estatut de 2006 declara la oficialidá del aranés en Cataluña y remite a la llei la regulación de los drechos de los ciudadanos y ciudadanes d’Arán respeutu al aranés, amás d’establecer los principios de proteición, fomentu del usu, espardimientu y conocencia de dicha llingua.Tamién, l’Estatut atribúi a la Generalitat y al Conselh Generau d'Aran la competencia sobre la normalización llingüística del aranés, regulando la oficialidá y el drechu d’usu. El decretu conseña que teniendo en cuenta que la población que fala aranés ta concentrada na Vall d'Aran, onde tien calter de llingua propia, establezse una proteición más intensa nesti territoriu en tolos ámbitos y seutores pa fomentar el so usu social, la so difusión y conocencia.

Nel ámbitu institucional, el Proyeutu de Llei establez que les alministraciones y les instituciones araneses habrán emplegar de mou xeneral l’aranés y que los servicios y los organismos que dependen de la Generalitat nel valle d’Arán habrán utilizalu normalmente nes sos rellaciones alministratives y na difusión d’información a la ciudadanía.

Fonte: La Vanguardia

1 comentario:

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.