7/3/09

El catalán na Xunión Europea


Breve resume del Estudi sobre l’estat de compliment dels acords sobre l’ús de la llengua catalana a la Unió Europea que'l Cercle d’Estudis Sobiranistes va encargar a Florence Jacquey, presidenta de l’asociación europeista Horitzó Europa:
Los gobiernos español y catalán vienen de l’alcuerdu de 2005 como un pasu importante haza la oficialidá de la llingua catalana na Xunión Europea
Abría la puerta a l’usu oficial del catalán, el vascu y el gallegu (llingües oficiales nel Reinu d'Espña) nes instituciones de la XE.
Nesti sen, l'alcuerdu del Conseyu Européu posibilitaba l’usu de la llingua catalana nos ámbitos vinientes, siempres que los costos de torna foren del gobiernu español:
1. Intercambiu de comunicaciones escrites ente los ciudadanos falantes d’estes llingües y estes instituciones.
2. L’usu d’estes llingües nes xuntes del Conseyu de la XE o nes sesiones plenaries del Parllamentu Européu o del Comité de les Rexones.
3. La torna a estes llingües y posterior publicación de los alcuerdos algamaos pol Conseyu de la Xunión Europea y el Parllamentu Européu.
Madrid frena l’usu de la llingua catalana n'Europa: namái'l 10 % de los alcuerdos tán cumpliéndose.
L’estáu actual de cumplimientu ye'l que vien darréu:
1. Los catalanofalantes inda nun se puen rellacionar per escritu coles institucionse de la XE na so llingua.2. L'usu del catalán nes xuntes del Conseyu de la XE o nes sesions plenaries del Parllamentu Européu y del Comitè de les Rexones, namái se ta aplicando nel muérganu caberu. Nel Conseyu de la Xunión Europea, pela bona voluntá de la institución, pero ensin obligación dala per parte d’esta cabera. El Parllamentu Européu foi reticente a permitir l’usu del catalán nel plenariu.
3. Nun se tien tornao al catalán nin espublizáu nes páxines ueb de la XE o del Gobiernu español nin una sola Direutiva. Na práutica, por tener de facese extensivos los alcuerdos a llingües con munchos menos falantes, supunxeron un pasu atrás nel usu del catalán na XE. Y pa enriba, tán incumpliéndose.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.