Por Vicente García Oliva
. Títulu: “Un mal nombre”/ "Un mal nome"
. Autora: Elena Ferrante
. Torna: Celia Filipetto
. Editorial: Lumen
. Añu: 2016
UNA PASABLE SEGUNDA PARTE.- Como yá falé de quién yera la famosa “Elena Ferrante”, aclarando que ye un alcuñu de dalguién que nun se conoz, paso direutamente a la segunda novela d’esa famosa tetraloxía que ta agora tan de moda. Tanto, que los críticos, los que lleen a los críticos y, penriba de too, editores y llibreros llancen les campanes al vuelu (supongo que tarán bien agarraes) y nun aforren piropos pa definir a esti nuevu fenómenu lliterariu, nunca vistu dende tiempos inmemoriales. Se conoz que yá va pasando’l fenómenu “Patria” y hai que siguir vendiendo. Y nun ye que tea mal, nin muncho menos, lo qu’escribe la Ferrante (quien quiera que seya). A la escontra. Si dalgún tien la paciencia y el tiempu de relleer la mio crítica a “La amiga estupenda” (mal títulu) verá que la pongo bien y qu’espero esperanzáu (toa espera implica esperanza) esta segunda parte qu’agora comento. Pero bueno, la cosa nun ye pa tanto.
Porque, n’efeutu, la primera metada de “Un mal nombre” ye abondo repetitiva. Nes primeres doscientes o doscientes cincuenta páxines, la historia sigui pasu ente pasu les andances de les dos amigues, Lila y Lenú, y los sos avatares colos mozos y col barrriu. Pero ye que, eses andances y esos avatares, son calcaos a los que yá nos cuntó la señora Ferrante na primer novela. Nun pasa nada nuevo embaxo’l sol. Mesmes persones, mesmos sentimientos, mesmos resentimientos… La aición malpenes avanza nin nel esterior, nin nel interior de les protagonistes y los sos amigos. Y hai qu’esperar a qu’ Elena, Lenú, decida dir a estudiar y vivir a Pisa, pa que la novela, entós sí, garre un puxu del que carecía hasta entós. De magar esi momentu, ya igual gracies a la separación física de les dos amigues, principien a surdir los cambeos: Lenú céntrase nos sos estudios y meyora la so seguridá personal. Conoz mozos y pásen-y coses. Lila, la fía del zapateru, sigui nel barriu y principia una inaparable decadencia, un dolorosu camín hacia l’esaniciu del que paez nun poder salir. Sólo al final, col regresu de Elena Greco, Lenú, al vieyu barriu, vuelven a alcontrase los caminos de les dos amigues nun final, a medies emotivu, a medies deceicionante, como tola rellación que dambes van calteniendo nesta historia. Queden otres dos noveles pa zarrar la tetraloxía, y cuido siguir lleendo esta historia anque la mio opinión sincera ye qu’hai un baxonazu de la primera a esta segunda. Y too eso que dicen los críticos de los cambeos del barriu de Nápoles onde viven, cola apaición del neofascismu y nun sé qué más mandangues, debieron lleelo ente llinies. Sólo nuna ocasión hai dalgo asemeyao a ello, y l’autora pasa penriba como les baillarines de ballet: de puntines. Mui pocos temes socio-políticos inclúyense na novela. Cuando llea la tercer parte, yá vos diré.
Fonte: trabayudecampu.com
. Vicente García Oliva ye mienmubru de númberu de l'ALLA
Fonte: trabayudecampu.com
. Vicente García Oliva ye mienmubru de númberu de l'ALLA
¿Daquién conoz quién ye la autora Elena Ferrante?
ResponderEliminarYe un seudónimu lliterariu.
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