10/3/16

"Un libro en la maleta" ("Un llibru na maleta")

Libro
Lleva un llibru na maleta 

Publicao por Vicente García Oliva | en Lliteratura | el 09-03-2016

  La editorial Pearson/Alhambra, cola que tengo tres noveles xuveniles editaes en castellán, (El barco de los locos; Las aventuras de Inés Saldaña; y El cielo de los dinosaurios) elimina dafechu la so división de lliteratura quedándose, namás, colos llibros de textu y los diccionarios. D’esi mou desfáense de toles esistencies que tienen avisándonos a los autores pa que dispongamos d’elles, quedando como opción última la d’unvialos a reciclase como papel.
  La verdá ye que me da pena qu’unes obres (y nun lo digo sólo poles míes) que costaron tiempu y esfuerzu escribiles, y perres l’editales y distribuíles, vayan agora a destruyise, anque tamién ye verdá que munches veces gástase’l papel en coses que nun lo merecen. Quiero creyer que nun ye’l mio casu. En cuantes a les mios noveles abúltame que cumplieron el so cometíu: conocieron varies ediciones, inclusive publicáronse en paises de latinoamérica (Colombia, Perú, Chile, Arxentina…), una d’elles (Las aventuras…) ganó’l prestixosu premiu de la CCEI a la novela xuvenil que meyor defendió los derechos humanos nel añu 2007, y otra (El barco…) tuvo na “Lista de Honor” del mesmu premiu nel 2004. El so percorríu, por tanto, dó-ylu por xustificáu.
  En cualquier casu, y como m’atristayaba la muerte na guillotina d’esos fíos lliterarios, enteréme qu’hai una organización ensin ánimu de lucru que se fai cargo d’ellos con destín a la República Dominicana. Esa organización llámase Asociación Cultural “Lleva un Libro en la Maleta” y, n’efeutu, recueye llibros pa llevalos a miles de neños nel so país que, d’otru mou, nun tendríen el qué lleer. Ellí hai biblioteques, colexos y clubes de llectura que reciben colos brazos abiertos estes donaciones culturales d’esti llau del mar. L’asociación tien sede en Madrid y n’Uviéu y cuenta con un piñu de muyeres incansables nel so interés y el so bon facer en porgüeyu d’esos neños y neñes dominicanos. Rosana Puello, María Rosa Serdio, Carmen Pevida, Celia López y la propia Virginia Read Escobal, la presidenta, solucionaron tolos problemes de “loxística” pal unvíu d’esos cientos de llibros dende la editorial a los sos almacenes y, d’ellíhasta’l so país.
   La idea de l’asociación ta recoyía nun llibru editáu por Pintar-Pintar, tituláu precisamente Lleva un libro en la maleta, escritu por Virginia Read Escobal impulsora, como digo, d’esta perguapa iniciativa. Por si vos presta, podéis echar una güeyada al enllaz: http://www.pintar-pintar.com/p801765-lleva-un-libro-en-la-maleta.html
  La verdá ye que nun podía esperar por un fin meyor pa los llibros qu’un día escribí, ensin saber que, munchu tiempu depués y a munchos kilómetros d’onde ñací y vivo, unos neños ilusionaos diben a volver a da-yos vida a unos personaxes condenaos a la esapaición. Asina que les gracies que siempre me da Rosana, en realidá tengo que dá-yles yo a ella. Y si non, mirar dalgo de lo que tán faciendo perallá alantre. ¿Nun ye mui guapo?:
https://www.facebook.com/Asociaci%C3%B3n-Cultural-Lleva-un-Libro-en-la-Maleta-184856298248971
                                                                                                                                                         Fonte: trabayudecampu.com
.  Vicente García Oliva ye miembru de númbero de l'Academia de la Llingua (l'ALLA)

4 comentarios:

  1. Tamos ante'l pensamientu o memoria d'un gran escritor asturianu, ye bien interesante.

    ResponderEliminar
  2. El zarru per parte de delles editoriales ye un verdaderu trauma cultural pa un país, signu de los tiempos que cuerren. Una pena.

    ResponderEliminar
  3. Sí que ye un retrocesu pa la cultura polo xeneral y pa la lliteratura en particular pero ye lo que toca agora mesmo.

    ResponderEliminar
  4. Perbona crítica d'autor.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.