- L'Estudio de Filología Aragonesa (EFA) decidió nun sumase, tres una votación axustada, al procesu qu'anició'l Gobiernu d'Aragón. Trés llingüistes de consensu espertos en "codificación y estandarización de les llingüas romániques" van encargase del llabor.
La llamada de la estrenada recién Dirección Cheneral de Politica Lingüistica cuenta col sofitu de Consello d’a Fabla Aragonesa y la Sociedat de Lingüística Aragonesa, les asociaciones mayoritaries xunto cola EFA, y tien como oxetivu salvar el problema qu'impide la rotulación n'aragonés por parte de les alministraciones. Hasta'l momentu utilizábase l'idioma namái naquellos casos nos que nun hubiere confictos.
El direutor xeneral José Ignacio López Susín declaró a 'El Periódico de Aragón' que la intención ye "poner en marcha un procedimientu tendente a afitar una grafía común pa la llingua aragonesa y les sos modalidaes llingüístiques que supere la situación actual", pa dexar pa más alantre la ortografía y la gramática, dalgo de lo que s'encargará l'academia que se pretende poner en marcha. Hasta'l momentu veníense utilizando trés normatives distintes: la establecida nel 1987 nel I Congreso para la Normalización del Aragonés, que se considera desfasada; la de la Sociedat de Lingüística Aragonesa (2004) y la del EFA (2010). A elles sumóse una cuarta presentada recién avalada por unes poques firmes de manera individual.
Criterios científicos Consello d’a Fabla Aragonesa y la Sociedat de Lingüística Aragonesa propondrán cincos espertos caún pa la escoyeta de los trés definitivos que trabayarán nel afitamientu de la grafía del idioma, pa lo qu'estes dos organizaciones demanden que s'empleguen únicamente criterios científicos. La postura de la EFA ye qu'esti llabor debería facelo la futura academia, siguiendo lo establecío por la 'Ley 3/2013, de 9 de mayo, de uso, protección y promoción de las lenguas y modalidades lingüísticas propias de Aragón', d'ehí la non collaboración nel procesu. Fonte: Asturies.com
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.